مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد: بازدید 2 میلیون نفر از جاذبه های آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) -  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از بازدید حدود ۲ میلیون نفر از موزه ها، اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۴۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد: بازدید 2 میلیون نفر از جاذبه های آذربایجان‌شرقی

مرتضی آبدار گفت: از ۲۵ اسفند ۹۷ تا پایان روز هشتم فروردین ۹۸، یک‌ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۱۰۳ نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی و ۱۱۷ هزار و ۷۱۹ نفر از موزه ها و اماکن تاریخی بازدید کردند.
وی افزود : این تعداد بازدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۷ درصدی همراه بوده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه کلیسای سنت استپانوس و موزه آذربایجان همچنان در صدر اماکن پربازدید استان قرار گرفته‌اند، ادامه داد: کلیسای سنت استپانوس با ۲۲ هزار و ۷۰ بازدید و موزه آذربایجان با ۱۵ هزار و ۵۷۳ بازدید جزو پر بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری استان به شمار می‌آیند همچنین رصدخانه مراغه با ۱۴ هزار و ۴۴۳ بازدید و موزه قاجار با ۱۲ هزار و ۹۴۴ بازدید به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.
آبدار خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی در روزهای ۲۵ اسفند تا پایان هشتم فروردین ۹۸ پذیرای ۳۱۵ هزار و ۱۸۹ گردشگر در اقامتگاه‌های استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیرها، تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش پرورش و اقامتگاه‌های بوم‌گردی بود.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان از ۱ هزار و ۶۹۱ بازدید نظارتی، هیات نظارتی ستاد خدمات اجرایی سفر از تاسیسات گردشگری و سایر مراکز ارائه‌ دهنده خدمات به گردشگران در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ستاد نظارتی خدمات سفر در طول ایام عید از ۴۹۹ مورد از مراکز اقامتی، ۵۹۹ مورد تاسیسات گردشگری بین راهی و ۲۶۸ دفتر خدمات مسافرتی، بازدید کردند که منجر به صدور ۴۷ تشویق، ۹۵ تذکر و ۲ اخطار کتبی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار