در گفت وگو با پانا:

صالحی، دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی: پرداخت بدهی و گشایش ال‌سی زمینه‌ساز رونق تولید در صنعت برق کشور است

تهران (پانا) - دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته می‌‌گوید رونق تولید در صنعت برق نیازمند آن است تا بدهی‌های دولت به پیمانکاران، مشاوران و دست‌اندرکاران این صنعت پرداخت شود و در کنار آن ضمن تعریف پروژه‌های کاری ، گشایش ال سی و تامین مالی این پروژه‌ها نیز با حمایت ازسوی دولت همراه باشد.

کد مطلب: ۹۰۴۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
صالحی، دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی: پرداخت بدهی و گشایش ال‌سی زمینه‌ساز رونق تولید در صنعت برق کشور است

حمیدرضا صالحی، فعال صنعت برق در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا گفت:«‌ امسال سال رونق تولید نامگذاری شده است. در چهار دهه بعد از انقلاب به دلیل زیرساخت‌هایی که در برخی از صنایع مورد توجه قرار گرفته است این امکان و ظرفیت وجود دارد که رونق بیشتری داشته باشند و زمینه رونق سایر صنایع را نیز فراهم کنند که یکی از این صنایع صنعت زیرساختی برق است.»

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی افزود: «صنعت برق در تمامی صنایع کشور نقش زیرساختی دارد. صنعت فولاد، سیمان، پتروشیمی، نفت، گاز، ریل و راه آهن و بسیاری از صنایع مادر وابستگی زیادی به صنعت برق دارند. اگر توجه لازم به ظرفیت‌هایی که در این صنعت وجود دارد صورت گیرد و به درستی از آن استفاده شود، تاثیر مناسبی هم بر سایر صنایع دیگر داد.»

توسعه مناسب صنعت برق با توجه صورت‌گرفته در چهار دهه

صالحی تاکید کرد:‌ «امروز با افتخار می‌توانیم بگوئیم که صنعت برق در کشور ما رشد و جایگاه مناسبی دارد و از توسعه لازم نیز برخوردار شده است. با حمایت‌هایی که طی چند دهه از این صنعت انجام شده است صنعت برق به جایگاهی رسیده است که علاوه بر تامین نیازهای مصرفی داخلی، زمینه و پتانسیل مناسبی هم برای صادرات دارد.»

وی ادامه داد: «پیشرفت همه صنایع در کشور همگون نبوده است. صنعت برق می‌تواند موجبات توسعه در سایر صنایع را نیز فراهم کند و توجه ویژه به این صنعت می‌تواند رونق در سایر بخش‌های اقتصادی کشور را نیز فراهم کند.»

صالحی گفت:«‌صنعت برق خانواده بزرگی است برای این صنعت زحمات زیادی کشیده شده است و نقش مهمی در زیرساخت‌های اساسی دارد.»

ضرورت تسویه بدهی دولت به پیمانکاران صنعت برق

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی با اشاره به بدهی که دولت به پیمانکاران، مشاوران و سازندگان در صنعت برق دارد، گفت: «یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند موجب رونق در صنعت برق کشور را فراهم کند، تسویه بدهی دولت به این بخش‌ها است. پرداخت بدهی این واحدها موجب می‌شود تا از نحیف و لاغر شدن این شرکت‌ها جلوگیری شود.»

صالحی تاکید کرد:‌ «یکی از استوانه‌های اساسی صنعت برق، فعالان و دست‌اندرکاران این صنعت است و باید بدهی آنها به موقع پرداخت شود. ازسوی دیگر موقعیت و ظرفیت کاری باید برای فعالان این صنعت ایجاد شود. باید با همکاری و هماهنگی با تشکل‌ها و سندیکای فعال در زمینه صنعت برق پروژه‌هایی از صنعت برق را که قابلیت اجرا دارند فعال کرد.»

برای پیمانکاران ایرانی گشایش ال سی صورت گیرد

وی با تاکید براینکه اجرای پروژه‌های فعال در صنعت برق نیازمند تامین مالی است، گفت:‌ «در تعریف هر پروژه‌ای که قراراست در این صنعت فعال شود باید به بحث تامین مالی نیز توجه جدی صورت گیرد. باید با گشایش ال سی برای شرکت‌های ایرانی که قرار است در این پروژه‌ها مشارکت داشته باشند، تامین مالی مناسب صورت گیرد.»

وی ادامه داد:‌ «همچنین در خرید تجهیزات نیز باید تسهیلات ویژه‌ای پیش‌بینی شود و گشایش اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز در صنعت برق نیز به موقع و به خوبی اجرایی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار