هشدارهای انتظامی پلیس قم در هنگام سفر

قم (پانا) - رعایت نکات و هشدارهای انتظامی، از ضروریات سفرهای نوروزی بوده که در ذیل به مواردی اشاره می شود.

کد مطلب: ۹۰۴۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
هشدارهای انتظامی پلیس قم در هنگام سفر

پلیس قم با هشدار با اشاره به هشدارهای انتظامی اظهار کرد: حتی الامکان اثاثیه خود را داخل صندوق اتومبیل قرار داده و از نهادن آنها بر روی بار بند اجتناب کنید،به جای وجه نقد مورد نیاز در مسافرت از کارت های عابر بانک استفاده کنید.
از قرار دادن اشیاء قیمتی در داخل خودرو و در معرض دید خودداری شود ، در صورتی که قصد برپایی چادر و اقامت در فضای باز را دارید در محل های مشخص و تعیین شده که معمولاً در کنار آنها ایستگاه های امدادی و پلیس مستقر میباشد، اسکان یابید.
از برپایی چادر بصورت انفرادی و اماکن و جاده های فرعی و دور افتاده و خلوت خودداری کنید و در هر ساعتی از شبانه روز به محض دیدن افراد مشکوک در کنار یا داخل محل های اسکان مراتب را فوراً به ایستگاه های پلیس یا پلیس 110 اطلاع دهید .
از قبول مواد غذایی و نوشیدنی از افراد ناشناس خودداری کنید،خودروهای خود را در محل¬های قابل دید و مکان های مطمئن پارک و از تجهیزات ایمنی و تأخیری همانند قفل پدال و فرمان استفاده کنید.
از تخلیه کامل و ترک چادر حتی الامکان خودداری شود، از قرار دادن اشیاء قیمتی و با ارزش در پشت دیواره های چادر که امکان برش چادر و سرقت دارد به هنگام شب خودداری شود.
اطفال خود را به زیور آلات گرانقیمت مزین نکنید و آدرس و مشخصات خود و مرتبطان را به کودکان بسپارید، از رها کردن کودکان در معابر و بوستان‌ها و اماکن عمومی و مذهبی خودداری کنید.
وجوهات نقدی خود را یکجا حمل نکنید،وسایل، اشیاء و اموال خود را به اطلاع دیگران نرسانید و از به نمایش در آوردن آنها خودداری کنید.
از رها کردن اتومبیل به حالت روشن و یا در حالتی که سوئیچ روی خودرو میباشد حتی برای مدت کوتاه نیز خودداری شود.
ساک و کیف دستی خانمها بیشترین هدف سارقان می باشند، چنانچه در جاده و یا در سطح شهر ( به ویژه بزرگراه ها ) افرادی با خودرو و لباس شخصی و یا حتی تحت عنوان مامور شما را متوقف کردند به هیچ وجه تا موقعی که از مامور بودن آنها اطمینان حاصل نکرده اید، تسلیم نشوید .( از آنها درخواست ارائه کارت شناسایی و در صورت برطرف نشدن ظن شما از صحت هویت آنها با پلیس 110 تماس بگیرید . )
در حین گردش و تفریح اتومبیل خود را در مکانی امن و حتی‌المقدور در پارکینگ‌های عمومی و مطمئن پارک کنید،اگر اتومبیل را به علت نقص فنی هل می‌دهید اجازه ندهید افراد غریبه و ناشناس پشت فرمان بنشینند.
در رستوران کیفتان را پشت صندلی آویزان نکنید، از سوار شدن به اتومبیل های مسافرکش شخصی و غیر مجاز پرهیز شود به خصوص خانم ها در صورت تنها بودن از سوار شدن به خودروهای شخصی غیر مجاز خودداری کنند.
جهت عزیمت به زیارتگاه ها ، اشیاء داخل جیب و همراه خود را کاهش دهید ،در اماکن زیارتی هنگام وضو گرفتن هرگز به اشخاص ناشناس برای نگهداری وجوه، اشیاء و کیف خود اعتماد نکنید.
به اشخاص بـیگانه وناشناس برای نگهداری وجوه یا اشـیاء خود بخصوص در ترمینال ها اعتماد نکنید،در صورت برخورد یا درگیری افراد از جمع شدن و توقف در این محل خودداری کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار