آغاز حرکت تیم کوله گردهای نوش آباد با شعار آب برای همه

کاشان ( پانا) - تیم دو نفره کوله گردهای باشگاه کوهباد انوشه نوش آباد حرکت خود را به مقصد دریاچه ارومیه با شعار آب برای همه به مناسبت گرامیداشت روز جهانی آب آغاز کرد.

کد مطلب: ۹۰۴۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز حرکت تیم کوله گردهای نوش آباد با شعار آب برای همه

حمید عمیدی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: قانون خلقت، برای همه مردم قابل احترام است نباید نسبت به آن ناشکری و ناسپاسی کرد و همه شهروندان باید در مصرف منابع خدادادی مثل آب و طبیعت و انرژی رفتاری آگاهانه و مسوولانه داشته باشیم.

وی افزود: به گواهی تاریخ، ایرانیان مردمی با فرهنگ هستند که اجتماع خود را بر پایه مفاهیم فرهنگی و معنوی شکل داده اند و بر همین اساس، زندگی مسالمت آمیز و صلح طلبانه با خود و طبیعت داشته اند و این فرهنگ باید حفظ و نهادینه شود.

وی تاکید کرد: محیط زیست و طبیعت و به خصوص منابع آب، در همه جهان شرایط سختی دارد که باید با تعهد همگانی برای حفظ آنها مشارکت کنیم و حرکتهای نمادین در قالب پیاده روی دسته جمعی، پاکسازی کوهستان و جنگل و کویر می تواند هشداری برای رعایت این مسوولیت پذیری شهروندان باشد.

وی تصریح کرد: کوله گردی نوعی سفر با پیاده روی طولانی می باشد که در آن گردشگر از کوله پشتی برای حمل وسایل خود استفاده می کند که از مزایای این نوع سفر این است که هزینه گردشگران بر طبیعت و محیط زیست مثل تولید زباله تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

این فعال زیست محیطی افزود: در کوله گردی و طبیعت گردی، شخص وارد طبیعت می شود و نباید نظام آن را بر هم بزند و منظور از طبیعت، هر اقلیم و زیست مردم و حتی نوع برخورد آنها هم می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد در سفرهای خود، اکوسیستم و نظام فرهنگی غالب در مناطق را رعایت نمی‌کنند و فکر می‌کنند که حق دارند تا هر رفتار و پوششی داشته باشند بنابراین باید این تفکر در جامعه اصلاح شود تا محیط زیست و طبیعت سالم بماند.

عمیدی گفت: در این سفر کوله گردی، که امروز آغاز شده است، با عبور از شهرهای قم، ساوه، قزوین، زنجان، تبریز در ارومیه پایان خواهد یافت.

به گزارش پانا، تیم دو نفره کوله گردهای نوش آباد شامل علی چاپی و حمید عمیدی است که سالهای گذشته نیز در قالب دوچرخه سواری سفرهایی را به مناسب ساعت زمین، روز هواشناسی و روز آب به شیراز، دزفول، دریای خزر ، کربلا و یزد داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار