معاون تربیت و آموزش ناجا خبر داد

راه‌اندازی مراکز آموزش ناجا بر اساس نیاز هر منطقه

تهران (پانا) - معاون تربیت و آموزش ناجا با تاکید بر بهره مندی از فناوری و روزآمدی، گفت مراکز آموزش نیروی انتظامی دوره‌های آموزشی متنوع در مناطق مختلف و بر اساس نیاز هر منطقه راه‌اندازی کرده است.

کد مطلب: ۹۰۴۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی مراکز آموزش ناجا بر اساس نیاز هر منطقه

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار امیرحسین یاوری، اظهار کرد: با تدابیر به کارگیری شده در معاونت تربیت و آموزش و اجرایی شدن آنها در میدان عملیات، میزان آسیب‌ها و تلفات جانی نیروهای پلیس در سال ۹۷ به رغم افزایش عملیات‌ها کاهش چشمگیری داشت.

وی افزود: در دوره‌های مهارتی پلیس، طوری برنامه ریزی شده که آنچه نیروها در میدان عمل احتیاج دارند آموزش داده شود مانند سلاح کشی، کار با انواع سلاح‌ها و دیگر موارد و آموزش‌ها کاربردی شوند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پلیس از فن‌آوری روز استفاده می‌کند، بیان کرد: تعداد ۵ نسخه «وی آر» برای بازرسی خودروها کاربردی شده‌اند و ۲ نسخه دیگر نیز تا هفته آینده به آنها افزوده می‌شود، همچنین یک نسخه برای بازرسی از منازل طراحی شده که در اردیبهشت ۹۸ آماده کار است.

سردار یاوری اظهار کرد: دوره‌های آموزشی متنوعی بر اساس نیاز مناطق مختلف راه اندازی شده مانند، آموزش تیراندازی ویژه مناطق کویر نظیر استان کرمان و دوره آموزشی برای مناطق مرزی مانند استان سیستان و بلوچستان، مراکز آموزشی ناجا در مجموع، تغییرات عمده‌ای کرده‌اند و طوری برنامه ریزی شده که کارکنان آموزش‌های میدانی را فرا بگیرند.

وی ادامه داد: در نظر است، برای سال ۹۸ چند مرکز آموزشی با هماهنگی معاونت عملیات ناجا، معاونت طرح و برنامه و حمایت‌های هیئت رئیسه ناجا، طراحی و به زودی راه اندازی شود.

سردار یاوری افزود: یکی از مراکزی که در نظر است راه‌اندازی شود آموزش یگان‌های تکاوری ناجا است که کارکنان، آموزش عملیاتی را فرا می‌گیرند و دیگری، مرکز مهارت‌های ویژه پلیسی است که در آنجا آموزش‌های خاص پلیسی داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در اواسط خرداد ۹۸ مسابقات گشت جاده‌ای روسیه از سوی پلیس ایران انجام و دو مسابقه مهارتی پلیس ایران با حضور چند کشور در کشومان برگزار می‌شود که بین المللی بوده و در برنامه فدراسیون ورزش‌های پلیس ایران آمده است.

معاون تربیت و آموزش ناجا، خاطرنشان کرد: مراکز آموزش ناجا برای کمک به تأمین و افزایش امنیت شهروندان در ایام نوروز، دانش آموختگان را به دو قسمت تقسیم بندی کرده و در اختیار پلیس‌های تخصصی قرار داده‌اند تا بتوانند به عنوان نیروی کمکی در تأمین امنیت مطلوب نقش داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار