تجهیز یک میلیارد تومانی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش

افتتاح بیش از ۱۰ پروژه خیرساز

تهرلن (پانا) - از دستاوردهای آموزش‌وپرورش در سال 1397 در استان چهارمحال و بختیاری، تجهیز هنرستان‌های فنی وحرفه ای وکاردانش با مبلغی بالغ بر10میلیارد ریال وافتتاح بیش از10پروژه خیرساز است.

کد مطلب: ۹۰۴۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز یک میلیارد تومانی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، فرحناز قائد امینی با اشاره به عملکرد یک‌ساله آموزش‌وپرورش استان چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: آموزش‌وپرورش استان در جشنواره سراسری شهید رجایی در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی سال 96 رتبه اول کشوری را بدست آورد.

او افزود: اداره کل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال و بختیاری در ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی در بین 31 استان کشور در رده عالی ارزیابی شد.

قائد امینی با اشاره به پروژه‌های عمرانی استان اظهارکرد:بیش از10 پروژه خیری در مناطق 17 گانه استان، مدرسه ایثار بانک کشاورزی در روستای چهارده بخش فلارد،مدرسه 8 کلاسه سعدی گوجان و مدرسه 9 کلاسه خیری شهداءبانک مسکن شهر آلونی افتتاح شده است و کلنگ زنی در مدارس 3 کلاسه روستای شیخ محمود در شهرستان، پروژه خیری دبستان 9 کلاسه شهر چلیچه، مدرسه 6 کلاسه سمیه شهر چلگرد و 12 کلاسه در شهرستان لردگان انجام شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد:مبلغ 10 میلیارد ریال برای تجهیزهنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مناطق هفده گانه آموزش‌وپرورش استان توزیع‌شده است و این طرح بر اساس میزان جذب هنرجویان، تعداد جمعیت دانش‌آموزی، نیاز و تعداد هنرستان‌های شهرستان‌ها و مناطق انجام گرفته است و مرحله دوم تجهیزات هنرستان‌ های استان نیز در سال تحصیلی جاری صورت خواهد پذیرفت.

او بابیان اینکه حفظ افسانه‌های کهن محلی، صیانت از آداب، سنت‌های بومی محلی و انتقال سینه‌به‌سینه این فرهنگ غنی در بین دانش آموزان از اهداف موردنظر است، تصریح کرد: دومین جشنواره روایت افسانه‌های بومی و محلی، با شرکت 100 دانش‌آموز از مناطق 17 گانه استان و در شهرستان لردگان و به میزبانی پژوهش سرای فردوسی برگزار شد و دانش آموزان دختر و پسر در این جشنواره یک‌روزه به‌صورت انفرادی و گروهی و در قالب روایت و نمایش باهم به رقابت پرداختند، که در بخش گروهی 2 گروه و در بخش انفرادی 3 نفر برگزیده شدند.

قائدی امینی به موارد دیگری از دستاوردهای آموزش‌وپرورش استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد که در ادامه خواهد آمد.

کسب 100درصد امتیاز لازم از دو ارزیابی ملی و استانی صورت گرفته از حوزه ابتدایی (یکی توسط اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت متبوع و دیگری توسط استانداری و سازمان برنامه‌وبودجه استان)

کسب رتبه دوم ارتقاء معدل امتحانات نهایی سال سوم کشور

تحقق نرخ پوشش واقعی دورهٔ ابتدایی به میزان 99.05درصد و کسب رتبهٔ هفتم کشوری

تحقق نرخ جذب واقعی کلاس اول ابتدایی به میزان 98.57درصد و کسب رتبه دهم کشوری

افتتاح مرکز آموزش یادگیری محلی سفیر اندیشه در روستای سیبک

افتتاح دومین مرکز آموزش یادگیری محلی شهرستان کیار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار