تداوم بارش برف و باران در کشور تا روزهای پایانی تعطیلات

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن به تداوم بارش‌ برف و باران در کشور تا روزهای پایانی اشاه کرد.

کد مطلب: ۹۰۴۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تداوم بارش برف و باران در کشور تا روزهای پایانی تعطیلات

احد وظیفه در گفت‌ و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز ( 8 فروردین) تقریباً در تمامی استان‌های کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که حجم آن در استان‌های واقع در غرب، شمال شرق، شرق ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه بارش در ارتفاعات البرز، زاگرس مرکزی و غرب کشور به صورت برف پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: با توجه به سرعت بالای حرکت این سامانه عمده فعالیت آن فردا (9 فروردین) در شمال شرق کشور است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعد ازظهر فردا سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و در مناطقی از غرب، شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر سبب بارش باران می‌شود و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف را به دنبال دارد.

وظیفه با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تا ظهر روز شنبه (10 فروردین) در شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های البرز غربی فعال است، گفت: از بعد ازظهر این روز سامانه بارشی جدیدی وارد می‌شود که ابتدا نوار غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روز یکشنبه (11 فروردین) ضمن تقویت این سامانه بارشی در نوار غربی، گستره فعالیت آن به بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور می‌رسد.

وی در ادامه تصریح کرد: طی امروز و اوایل وقت فردا (8 و 9 فروردین) در قم و مناطق جنوبی استان‌های تهران و سمنان وزش باد شدید و در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا جمعه (9 فروردین) کمی ابری به تدریج افزایش ابر در اواخر وقت بارش خفیف و باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و روز شنبه (10 فروردین) قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار