همزمان با طرح آرامش بهاری؛ایستگاه سلامت و بهداشت در جوار 8 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برپا شد

بیرجند (پانا) - مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برپایی غرفه سلامت در برخی بقاع متبرکه خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار همزمان با طرح آرامش بهاری، شاهد برپایی غرفه‌های سلامت در راستای اجرای نیات واقفین در سطح بقاع متبرکه هستیم.

کد مطلب: ۹۰۴۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
همزمان با طرح آرامش بهاری؛ایستگاه سلامت و بهداشت در جوار 8 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برپا شد

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور امروز در حاشیه بازدید از ایستگاه سلامت امامزادگان فردوس، با بیان اینکه طرح آرامش بهاری برای هشتمین سالی متوالی از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: سازمان اوقاف با هدف بهره برداری معنوی از فضای بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام تعطیلات نوروزی و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جوار امامزادگان این طرح را اجرا می کند.


وی از فعالیت 60 نفر از مبلغین بومی و اعزامی در طرح آرامش بهاری خبر داد و افزود: مهمترین برنامه مبلغان در طرح آرامش بهاری، اقامه نماز جماعت، پاسخ به شبهات و سؤالات شرعی، مشاوره در حوزه خانواده و مسائل مذهبی و برگزاری مسابقات فرهنگی است.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اسکان موقت زائران در بقاع، نظافت و آراستگی بقاع متبرکه برای میزبانی از زائران، اسکان اضطرای و آماده نمودن شرایط جهت برپایی اسکان موقت توسط زائران، برپایی ایستگاههای صلواتی در بقاع متبرکه و برپایی ایستگاه سلامت و استقرار پایگاه های خدمات رسان را از خدمات اوقاف در حوزه رفاهی در راستای طرح آرامش بهاری ذکر کرد.


بخشی‌پور از برپایی ایستگاه سلامت و بهداشت در جوار 8 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی خبر داد و اعلام کرد: این ایستگاه‌ها در جوار امامزاده سید محمد و سید ابراهیم فردوس، امامزاده سلطان مصیب مصعبی و امامزاده سلطان کریم‌شاه کریمو، آرامگاه بوذرجمهر قاین، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و امامزاده سیدنالحسین(ع) نهبندان، امامزادگان باقریه بیرجند و امامزاده شاه سلیمان علی(ع) خوسف برپا شده است.


وی تبیین کرد: در این پایگاه ها ارائه رایگان خدمات و مشاوره‌های پزشکی به زائران و مسافران نوروزی در مدت زمان تعیین شده، انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار