استاندار خراسان جنوبی: ثبت جهانی 4 اثر تاریخی در استان / خراسان جنوبی در رده های بالای اقامت نوروزی

بیرجند (پانا) - استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی بیش از هزار و 500 اثر تاریخی ملی شناسایی شده است بیان کرد: این استان 80 اثر ثبت ملی و 4 اثر تاریخی ثبت جهانی دارد و با توجه به نگاه ویژه دولت به گردشگری خراسان جنوبی ،حرکت شتابانی صورت گرفته است.

کد مطلب: ۹۰۴۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خراسان جنوبی: ثبت جهانی 4 اثر تاریخی در استان / خراسان جنوبی در رده های بالای اقامت نوروزی

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در گفتگو با رادیوسفر کشور در حوزه ستاد مدیریت بحران استان گفت: در ایام تعطیلات جلسات متعدد مدیریت بحران با حضور 44 دستگاه اجرایی و 5 دستگاه اصلی عملیاتی در ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه 83 اکیپ و تیم عملیاتی در محورهای پر تردد مستقر هستند ،بیان کرد: در شهرستان های طبس ، فردوس سرایان شدت بارش ها بیشتر در مناطق کوه پایه به اندازه 40 میلیمتر بوده است که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده مناطق اسیب پذیر شناسایی شده است.


رئیس ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی با بیان اینکه سدها، آبگیر ها و بندهای خاکی با تیم های امورات و ستاد مدیریت بحران رصد می شوند تصریح کرد: آب از سدها جاری شده و تاکنون خسارت خاصی را نداشته است.


رئیس ستاد خدمات سفر استان با تاکید براینکه کلیه محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی باز است عنوان کرد: خراسان جنوبی در دو کریدور اصلی شرق و کویری کشور قرار دارد و استان های مرکزی را به مشهد مقدس وصل می کند.

معتمدیان خاطرنشان کرد: استان با 20 سال خشکسالی روبه روی بوده است و باران های بی سابقه موجی از خوشحالی و امید را به کشاورزان دامداران، عشایر زنده کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ورود گردشگران از استان های دیگر به خراسان جنوبی بی سابقه بوده است بیان کرد: طبق آماری که میراث فرهنگی کشور اعلام کرده است ، خراسان جنوبی هفتمین استانی در کشور بوده که بیشترین اقامت را داشته است.

وی گفت:با توجه به بارندگی های اخیر در دیگر استان ها بازگشت های مسافران نوروزی ما زودتر آغاز شده است و طبق هماهنگی با فرمانداری های شهرستان های تابعه، برای اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی در مسیرهای بین راهی تدابیری اندیشیده شده تا مشکلی برای گردشگران ایجاد نشود.


معتمدیان با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی بیش از هزار و 500 اثر تاریخی ملی شناسایی شده است بیان کرد: این استان 80 اثر ثبت ملی و 4 اثر تاریخی ثبت جهانی دارد و با توجه به نگاه ویژه دولت به گردشگری خراسان جنوبی ،حرکت شتابانی صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار