جشنواره کوچ عشایر در دشت مغان بین‌المللی برگزار می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل ارتقای سطح جشنواره کوچ عشایر را مهم برشمرد و گفت: درصدد هستیم این رویداد را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم که این امر نیازمند همکاری دستگاه‌ها و مدیران اجرایی است.

کد مطلب: ۹۰۳۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره کوچ عشایر در دشت مغان بین‌المللی برگزار می‌شود

نادر فلاحی در جلسه هماهنگی کوچ عشایر در اردبیل اظهار داشت : اردیبهشت ماه امسال نهمین جشنواره کوچ عشایر در دشت مغان برگزار می‌شود و تمهیدات لازم برای برگزاری این رویداد بزرگ انجام یافته است .

او بیان کرد: هشت دوره جشنواره کوچ عشایر برگزار شده و در تلاش هستیم این جشنواره نقش بسزایی در رونق منطقه به دنبال داشته باشد .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارتقای سطح جشنواره کوچ عشایر را مهم برشمرد و گفت: درصدد هستیم این رویداد را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم که این امر نیازمند همکاری دستگاه‌ها و مدیران اجرایی است .

فلاحی تصریح کرد: مطالعات مناسب جشنواره کوچ عشایر باید مبنای کار قرار گیرد تا نقش اساسی در معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دشت مغان داشته باشیم .

او بیان کرد: رونق برنامه‌های قشر عشایر نیازمند برنامه‌ریزی اساسی است تا بتوانیم با راه‌اندازی آلاچیق‌های عشایر در راستای اسکان گردشگران پیشگام باشیم .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: خدمات‌رسانی به عشایر اولویت اساسی فلاحی گفت: درصدد هستیم با همکاری مسئولان در این زمینه به شکل مناسب عمل کنیم که در این زمینه استاندار اردبیل پیگیری‌های لازم را دارد .

نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس نیز گفت: استفاده ا ز ظرفیت عشایر برای رونق تولید اولویت مهم است و همگان باید به این امر اهتمام جدی داشته باشند .

شکور پورحسین اظهار کرد: عشایر نقش اساسی در ارتقای تولید نقش اساسی دارند که در این زمینه ظرفیت و قابلیت‌های دشت مغان را به همگان معرفی کنیم .

او گفـت: برگزاری جشنواره کوچ عشایر فرصت مهمی برای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری عشایر است که انتظار می‌رود این جشنواره به صورت باشکوه و منظم برگزار شود .

نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: درصدد هستیم اعتبارات خوبی برای برگزاری جشنواره کوچ عشایر دشت مغان جذب کنیم تا این جشنواره به صورت باشکوه برگز ار شود .

پورحسین گفت: ما قدردان تلاش ‌ها و زحمات عشایر غیور هستیم که نقش اساسی در توسعه تولید دارند و باید حمایت‌های لازم این قشر مبنای کار قرار گیرد .

او ضمن قدردانی از تلاش‌های میراث فرهنگی در این زمینه گفت: بی‌شک برگزاری باشکوه این جشنواره اولویت اساسی است که می‌تواند در مغرفی قابلیت‌های عشایر در عرصه‌های گردشگری، تولید و کشاورزی مهم باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار