محورهای مواصلاتی اردبیل هوشمندسازی می‌شود‌‌

اردبیل (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: با هدف ارتقا ایمنی محورهای مواصلاتی، هوشمندسازی جاده‌های استان در دستور کار قرار گرفته است.

کد مطلب: ۹۰۳۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
محورهای مواصلاتی اردبیل هوشمندسازی می‌شود‌‌

علی رحمتی در نشست هم اندیشی با مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه طول راه‌های استان 6372 کیلومتر و نگه‌داری آن با امکانات موجود فعلی سخت است، لازم است برخی تمهیدات از جمله هوشمندسازی محورها دنبال شود .

او با بیان اینکه در وضعیت فعلی نیز برخی اقدامات انجام شده است، افزود : دوربین‌های تردد شمار، دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه هوشمند ثبت تخلف و سامانه توزین در حین حرکت در برخی محورها نصب شده و با این وجود توسعه کمی و کیفی آن نیازمند مشارکت صدا و سیمای استان است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد : در وضعیت فعلی 64 دوربین تردد شمار در محورها نصب شده که تا حد قابل توجهی توانسته موجب کاهش تخلفات و بهبود رفتارهای ترافیکی شود و در عین حال دوربین‌های نظارت تصویری توانسته در مدیریت تصادفات و شناسایی تخلفات موثر عمل کند .

رحمتی با اشاره به فعالیت مرکز مدیریت راه‌های استان و اتصال به شبکه راه‌های کشور، گفت: علاوه بر این به منظور بهبود رفتارهای ترافیکی اطلاع رسانی و آموزش مستمر به مردم و گروه‌های ویژه از جمله رانندگان، موتورسیکلت سواران، کشاورزان و ... انجام می شود .

او در خصوص آخرین وضعیت تردد نوروزی در محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: از 25 اسفند ماه سال 97 لغایت 6 فروردین ماه سال 98، 3 میلیون و 536 هزار تردد به ثبت رسیده و بیشترین میزان آن در محور اردبیل- آستارا ثبت شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در شش محور اصلی مواصلاتی استان رقم ورودی 227 هزار و 784 تردد و رقم خروجی نیز 281 هزار و 285 تردد است و کمترین میزان تردد در محور اسالم به ثبت رسیده است .

رحمتی در خصوص وضعیت تصادفات در محورهای مواصلاتی طی تعطیلات نورزی گفت: در سال گذشته تعداد تلفات جاده‌ای 10 نفر بود اما تاکنون تلفاتی در سال جاری گزارش نشده است .

او اظهار کرد: میزان تلفات جاده‌ای از 240 نفر در سال 89 به 182 نفر در سال 97 رسیده و در سال 94 رتبه نخست کاهش تلفات جاده‌ای، در سال 95 رتبه 11 کاهش تلفات جاده‌ای و رتبه نخست کاهش تلفات موتورسیکلت سواران و در سال 96 نیز رتبه سوم کاهش تلفات جاده‌ای را کسب کردیم .

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات اجرایی سفر استان گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و همکاری دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده امسال با کاهش تلفات جاده‌ای مواجه شویم و اردبیل بتواند رتبه‌های نخست کاهش تلفات را کسب کند؛ ضروری است مردم نیز با اصلاح رفتارهای ترافیکی همکاری مطلوبی داشته باشند .

در این جلسه همچنین مدیر کل صدا و سیمای استان اردبیل نیز دو ماموریت آگاهی بخشی به مردم و انعکاس اقدامات دستگاه های اجرایی را اولویت کاری این مجموعه عنوان کرد و گفت: به ویژه آگاهی بخشی با هدف ارتقا ایمنی و کاهش سطح آسیب ها در هر حوزه ای مورد تاکید ما است .

ملااحمدی با بیان اینکه در حوزه تصادفات جاده‌ای اقدامات متعددی به منظور اطلاع رسانی به مردم انجام شده است، افزود: صدا و سیما آماده انعکاس صدا و تصویر دوربین‌های نظارت تصویری است و همچنین می توان رویدادهای استدیو خبر مستقر در مرکز مدیریت راه‌ها را انعکاس داد .

او با بیان اینکه اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در نگه‌داری از جاده‌ها درخور توجه است، اظهار کرد: با این وجود آموزش نیروی انسانی نیز با جدیت دنبال می‌شود و در طول سال اخبار متعددی از حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انعکاس یافته است .

مدیر کل صدا و سیمای استان با بیان اینکه در مقایسه با افزایش وسعت جاده‌های استان در سال های اخیر میزان تردد و خودرو با افزایش قابل توجه همراه است، افزود: در مقایسه با سایر استان‌ها اردبیل وضعیت مطلوبی به لحاظ تلفات جاده‌ای دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار