«در جستجوی فریده» در جشنواره فیلم‌های ایرانی «زوریخ»

تهران (پانا) - فیلم مستند «در جستجوی فریده» ساخته‌ آزاده موسوی و کوروش عطائی، در جشنواره فیلم‌های ایرانی «زوریخ» روی پرده می‌رود.

کد مطلب: ۹۰۳۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
«در جستجوی فریده» در جشنواره فیلم‌های ایرانی «زوریخ»

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پنجمین جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ از هشتم فروردین‌ ماه در کشور سوئیس آغاز بکار می‌کند و مستند بلند «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطائی، در این رویداد به نمایش درمی‌آید.
جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ تا 14 فروردین ادامه خواهد داشت.
«در جستجوی فریده» این فیلم یکی از آثار منتخب بخش مسابقه بین‌الملل شانزدهمین دوره جشنواره مستند اوکراین Docu Days UA نیز هست که تا دهم فروردین‌ماه در شهر کی‌یف برپا خواهد بود.
«در جستجوی فریده» مستندی درباره‌ی زنی به نام فریده است که چهل سال پیش در حرم امام رضا‌(ع) رها می‌شود و بعد از انتقال به شیرخوارگاه، توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته می‌شود و حالا برای اولین بار به ایران سفر می‌کند تا زادگاهش را ببیند و خانواده واقعی‌اش را بیابد...
این فیلم تاکنون برنده‌ جوایز متعددی از جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، جشن مستقل سینمای مستند، جشن بزرگ خانه سینما و... شده است.
عوامل تولید مستند «در جستجوی فریده» با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی عبارتند از: کارگردانان: آزاده موسوی و کوروش عطائی؛ مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی؛ صدابردار: حسن شبانکاره؛ تدوینگر: حمید نجفی‌راد؛ صداگذار: انسیه ملکی؛ موسیقی: افشین عزیزی؛ مدیر تولید و عکاس: شاهین دانشفر؛ دستیار کارگردان: صدف صادقیان‌پور؛ تهیه‌کنندگان: آزاده موسوی و کوروش عطائی.
فیلم «در جستجوی فرید» سال 97 در بخش هنر و تجربه با فروش یک میلیارد و 203 میلیون تومان عنوان پرفروش ترین فیلم این گروه اکران را به خود اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار