دیدار نوروزی وزیر ارشاد با شفیعی کدکنی

تهران(پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه دیدارهای نوروزی خود به دیدن «محمد رضا شفیعی کدکنی» شاعر و پژوهشگر ادبیات کشور رفت.

کد مطلب: ۹۰۳۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
دیدار نوروزی وزیر ارشاد با شفیعی کدکنی

سید عباس صالحی همزمان با روزهای آغازین سال جدید و در ادامه سلسله دیدارهای نوروزی خود با حضور در منزل محمدرضا شفیعی کدکنی نوروز را به وی تبریک گفت.
در این دیدار که در آغاز دیدارهای نوروزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سید عباس صالحی را همراهی می‌کردند.
در ادامه این دیدار استاد شفیعی کدکنی نیز عید نوروز را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریک گفت و از حضور وی در منزلش قدردانی کرد.
وی در این دیدار ضمن تشریح آثار خود، توضیحاتی در خصوص روند فعالیت های فعلی و اولویت های کاری خود ارائه کرد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا شفیعی کَدْکَنی شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبیات فارسی است. او از سال ۱۳۴۸تاکنون استاد دانشگاه تهران است.
شفیعی کدکنی سرودن شعر را از جوانی به شیوهٔ قدمایی آغاز کرد و پس از چندی به سبک نو مشهور به نیما یوشیج روی آورد. با انتشار دفتر شعر «در کوچه باغ‌های نشابور» نام‌آور شد. آثار شفیعی را می‌توان به سه گروه انتقادی و نظری و مجموعه اشعار خود وی تقسیم کرد. آثار انتقادی این نویسنده، شامل تصحیح آثار کلاسیک فارسی و نگارش مقالاتی در حوزه نظریه ادبی می‌شود، که بخشی از آن‌ها در زیر آورده شده‌اند. در میان آثار نظری شفیعی کدکنی کتاب موسیقی شعر جایگاهی ویژه دارد و در میان مجموعه اشعارش در کوچه باغ‌های نشابور آوازه بیشتری دارد. زمزمه‌ها، شبخوانی، از زبان برگ، بوی جوی مولیان، از بودن و سرودن، مثل درخت در شب باران، هزاره دوم آهوی کوهی، صور خیال در شعر فارسی، موسیقی شعر، با چراغ و آینه (در جستجوی ریشه‌های تحول شعر معاصر ایران)، تصحیح اسرارالتوحید نوشته محمدبن منور، تصحیح تاریخ نیشابور نوشته حاکم نیشابوری، تصحیح آثار عطار نیشابوری، تصحیح مختارنامه، تصحیح مصیبت‌نامه، تصحیح منطق‌الطیر، تصحیح اسرارنامه، تصحیح دیوان عطار و ترجمه آفرینش و تاریخ نیز از جمله آثار محمدرضا شفیعی کدکنی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوروز سال گذشته به منزل تعدادی از هنرمندان رفته بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار