دبیر طرح سلامت نوروزی تبریز خبر داد: پلمب 16 مرکز تهیه و توزیع موادغذایی فاسد در ایام نوروز

۵۶۱ ماموریت تصادفی توسط اورژانس آذربایجان شرقی تا کنون انجام گرفته است

تبریز (پانا) - رئیس اورژانس آذربایجان شرقی و دبیر طرح سلامت نوروزی تبریز گفت: با شروع طرح سلامت نوروزی از 25 اسفند ماه سال 97،  تعداد سه هزار و سیصد و شانزده ماموریت انجام یافته که از این تعداددو هزار و 775 ماموریت غیرتصادفی و 561 ماموریت تصادفی می باشد و سیزده ایستگاه سلامت اورژانس در مجموع تا امروز 633 نفر مراجعه کننده داشتند.

کد مطلب: ۹۰۳۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
دبیر طرح سلامت نوروزی  تبریز خبر داد:  پلمب 16 مرکز تهیه و توزیع موادغذایی فاسد در ایام نوروز

فرزاد رحمانی در جمع خبرنگاران با بیان این که طرح سلامت نوروزی با حمایت ها و پیگیری های رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مشارکت تمامی واحدهای دانشگاه این طرح از 25 اسفند ۹۷ شروع و تا ۱۷فروردین سال جاری ادامه خواهد داشت، گفت: همکاران معاونت درمان در قالب تیمهای مدیریتی و کارشناسی بازدیدهای فشرده و شبانه روزی از مراکز درمانی و بیمارستانهای دانشگاه را انجام می دهند و معاون محترم درمان شبانه روز بصورت مستقیم از نزدیک پیگیر و ناظر بر امورات هستند.

وی افزود: همکاران معاونت بهداشتی بازدیدهای منظمی را از مراکز تهیه و توزیع مواد غذائی، اماکن عمومی، بین راهی انجام می دهند و تا امروز بیش از 13 هزار بازدید به ثبت رسیده و در جریان این بازدیدها 19 پرونده به مراجع قضائی ارسال شده و 16 مرکز تهیه و توزیع پلمب و همچنین 15 تن مواد غذائی فاسد معدوم شده است.

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی ابراز داشت: همکاران معاونت غذا و دارو بازدیدهای ۲۴ساعته از داروخانه های شبانه روزی داشته و اطلاع رسانی گسترده ای نیز از طریق فضای مجازی و سایتها و صدا و سیما در خصوص شناسائی مواد غذائی مجاز و غیر مجاز و لیست داروخانه های شبانه روزی را با نصب بنر و توزیع بیش ازپنج هزار بروشور و پمفلت انجام شده است و در همین راستا از تجهیزات و ملزومات پزشکی از بیمارستانها بازدید بعمل آمده است.
رحمانی تصریح کرد: تمامی معاونتهای دانشگاه و سازمان انتقال خون نمایندگان تام الاختیار جهت هماهنگی های لازم به EOC دانشگاه معرفی کرده اند و معاونین محترم دانشگاه پیوسته پیگیر امورات حوزه های تحت امر هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی در خصوص عملکرد واحد اورژانس گفت:با شروع طرح از 25 اسفند ماه سال 97، تعداد سه هزار و سیصد و شانزده ماموریت انجام یافته که از این تعداددو هزار و 775 ماموریت غیرتصادفی و 561 ماموریت تصادفی می باشد و سیزده ایستگاه سلامت اورژانس در مجموع تا امروز 633 نفر مراجعه کننده داشتند.

وی تعداد کل مراجعین اورژانس بیمارستان های دانشگاه را در این مدت، پنجاه و هفت هزار و چهارصدو پانزده نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 40 هزار و 779 نفر خدمات سرپائی دریافت کرده و 16 هزار و 636 بیمار بستری شده اند و یک هزار و 89 عمل جراحی اورژانسی ویک هزار و 89 عمل جراحی الکتیو انجام شده است.

مدیر حوادث دانشگاه عنوان داشت از مجموع مراجعین اورژانس هایک هزار و 658 بیمار قلبی، یک هزار و 352 گوارشی و 926 بیمار تنفسی بودند.

دبیر طرح در خصوص فعالیت شبانه روزی واحد رصد سلامت MCMC گفت این واحد در این ایام هماهنگی های لازم را در بحث اعزام بیمار و پذیرش آنها در بیمارستانهای سطح استان انجام می دهد.

رحمانی گفت: همکاران اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد بصورت پیوسته و شبانه روز از بیمارستان ها و پایگاههای اورژانس در سطح استان بازدید و راهنمائی های لازم را انجام می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار