ارسال بیش از 72 هزار اثر به هشتمین دوره جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم در فارس

شیراز (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس از ارسال بیش از 72 هزار اثر از سراسر فارس به دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم، خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۳۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ارسال بیش از 72 هزار اثر به هشتمین دوره جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم در فارس

احمد علی قهرمانی ادامه داد: جشنواره نوجوان سالم بستری مناسب برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش‌آموزان است .

او افزود: یکی از رویکردهای مهم در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی،برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی است که جشنواره نوجوان سالم از جمله این برنامه‌هاست که می‌تواند موجب گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس،جامعه و در بین کودکان و نوجوانان شود.

قهرمانی گفت: جشنواره نوجوان سالم این ظرفیت را دارند که علاوه بر آگاه‌سازی عمومی و ارتقاء دانش و شناخت افراد در مورد رفتارهای پرخطر،موجب جلب مشارکت برای ترویج شیوه زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی شود.

به گفته‌س او این جشنواره در دو بخش " خلاقیت های دانش‌آموزی " و" ابتکارات مدرسه‌ای " برگزار می‌شود که بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی آن شامل ایده پردازی، مقاله، نقاشی، روزنامه دیواری ، عکس ، فیلم کوتاه ، نرم افزار چند رسانه ای ، تئاتر ، نمایش و انشاء می باشد که دانش آموزان ابتدایی فقط می توانند در رشته نقاشی و انشاء آثار خود را ارسال نمایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس افزود: بخش ابتکارات مدرسه‌ای ویژه همکاران فرهنگی است که شامل الگوها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری در کلاس درس، محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری و پروژه‌های ابتکاری پیشگیری و اقدام پژوهی بوده است .

قهرمانی گفت: دراین جشنواره، والدین دانش آموزان در بخش مقاله و ایده پردازی و کارکنان مدارس نیز دربخش مقاله ، ایده پردازی و ابتکارات مدرسه ای آثار خود را ارائه نمودند .

او میزان رشد آثار ارسالی به دبیر خانه جشنواره را نسبت به سال قبل 54 درصد اعلام کرد و گفت: میزان رشد جمع کل نفرات شرکت کننده در جشنواره نسبت به سال قبل 46 درصد بوده است.

قهرمانی با بیان اینکه، جشنواره ی نوجوان سالم، برای همه نوجوانان، خانواده‌ها، رسانه‌ها و مسئولان فرصتی است برای مصونیت بخشی نسل آینده‌ی کشور در برابر آسیب‌های اجتماعی، گفت: هم اکنون آثار دانش آموزان در حال داوری است که از نفرات برگزیده در مراسم اختتامیه مرحله استانی به میزبانی شهر شیراز در اردیبهشت ماه تجلیل به عمل می آید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار