کلیسای سنت استپانوس و موزه آذربایجان در صدر اماکن پر بازدید آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی کلیسای سنت استپانوس و موزه آذربایجان را پر بازدیدترین اماکن و جاذبه‌های گردشگری استان تا پایان روز چهارم فروردین ۹۸، عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۰۳۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کلیسای سنت استپانوس و موزه آذربایجان در صدر اماکن پر بازدید آذربایجان‌شرقی

مرتضی آبدار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس آمارهای احصائی که تا پایان چهارمین روز فروردین ۹۸ صورت گرفته است، موزه‌ها و اماکن تاریخی استان با استقبال گردشگران و میهمانان نوروزی مواجه شده که در این میان، کلیسای سنت استپانوس، موزه آذربایجان، موزه قاجار، رصدخانه مراغه و موزه مشروطه جزو پر بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری استان قرار گرفته‌اند.

وی در خصوص موزه آذربایجان و استقبال چشمگیر گردشگران از این مکان نیز بیان کرد: موزه آذربایجان تبریز با به نمایش گذاشتن "آثار فلزکاری 7 هزار ساله" در ایام تعطیلات نوروز برای گردشگران نوروزی، فرصتی مناسب را برای آشنایی بیشتر گردشگران با آثار تاریخی و منحصر به‌فرد فراهم ساخته است، این موزه طی روزهای نخست سال ۹۸ در صدر اماکن پربازدید تبریز قرار گرفت، به‌طوریکه طبق آمار احصاء شده تا پایان چهارم روز فروردین ۹۸، ۷ هزار و بیست بازدید از موزه آذربایجان به عمل آمده است.

آبدار با اشاره به اینکه موزه قاجار نیز یکی از مهم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های تبریز محسوب می‌شود، ادامه داد: این موزه که همه ساله پذیرای هزاران گردشگر از اقصی نقاط دنیا و کشور است، تا پایان روز چهارم فروردین میزبان ۶ هزار و ۵۱۰ گردشگر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: نوروز امسال کلیسای سنت استپانوس جزو اصلی‌ترین مقاصد بازدید مخاطبان قرار گرفته، به‌طوریکه تا چهارم فروردین سال‌جاری ۱۳ هزار و ۵۷۱ بازدید از این مکان انجام گرفته است.

آبدار گفت: رصدخانه مراغه با ۵ هزار و ۲۲۶ نفر و موزه مشروطه با ۴ هزار و ۹۶۱ بازدید از دیگر اماکن پربازدید چهار روز گذشته در ایام نوروز به شمار می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار