بازدید وزیر اطلاعات از اسکان آسیب دیدگان سیل در شیراز

شیراز (پانا) - وزیر اطلاعات به نمایندگی از هیات دولت از روند اسکان آسیب‌دیدگان سیل روز دوشنبه پنجم فروردین ماه شیراز بازدید و مشکلات آنها را بررسی کرد.

کد مطلب: ۹۰۳۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
بازدید وزیر اطلاعات از اسکان آسیب دیدگان سیل در شیراز

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود علوی را در این بازدید عنایت اله رحیمی استاندار فارس همراهی می کرد.

وزیر اطلاعات در این بازدید در مهمانسرای فرهنگیان شیراز حضور یافت و از نزدیک با آسیب دیدگان سیل این شهر به گفت‌وگو پرداخت و دستورهای لازم برای گره گشایی از مشکلات آنها را صادر کرد.

آخرین وضعیت سیل شیراز و اتخاذ راهکارها برای پیشگیری از وقوع حادثه مشابه شامگاه دوشنبه با حضور وزیران اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در شورای مدیریت بحران استان فارس بررسی شد.

سیل ناگهانی که پنجم فروردین در دروازه قرآن شیراز رخ داد موجب کشته شدن و مصدومیت شماری از هموطنان شد.

این سیل اتومبیل های پارک شده و در حال تردد در دروازه قرآن را تا مسافتی با خود برد و بر روی هم انباشت. پلیس، شمار خودروهای آسیب دیده در این حادثه را افزون بر یکصد خودرو اعلام کرد.

بنا بر اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار جانباختگان در حادثه سیل شیراز به 19 نفر افزایش یافت.

سعید نمکی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان فارس گفت: 38 نفر مصدوم این حادثه در مراکز درمانی شیراز بستری شدند که در حال حاضر 20 نفر از این تعداد هنوز در بیمارستان بستری هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز با اشاره به رسیدگی ویژه به وضعیت مصدومینی که در پی این رخداد در مراکز درمانی به سر می برند گفت: اسکان همراهان این مصدومین و حادثه دیدگان امری است که باید مورد توجه قرار گیرد و این افراد تا زمان رسیدگی به مشکلاتشان در بهترین اماکن اقامتی شیراز اسکان داده شوند.

محمد باقر نوبخت شامگاه دوشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان فارس از لزوم انتقال رایگان اجساد به شهرهای مورد نظر سخن گفت و ادامه داد: این خانواده‌ها نباید به جز مصیبتی که دیده اند دغدغه دیگری داشته باشند و به همین جهت تنخواه مورد نیاز این اقدامات در اختیار رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس قرار خواهد گرفت.

نوبخت عنوان کرد: خسارت وارده به کسانی که از حوادث غیرمترقبه آسیب می بینند در دولت تعریف شده لذا خسارت به خودروهایی که در حادثه سیل شیراز وارد شده از سوی دولت جبران می شود تا دغدغه مضاعف به خانواده‌های آسیب دیده وارد نشود.

در پی وقوع این حادثه، عنایت اله رحیمی استاندار فارس و آیت الله لطف اله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در پیام های جداگانه ای، درگذشت شماری از هموطنان در حادثه سیل شیراز را به خانواده های داغدار تسلیت گفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار