وزیر ارتباطات: با سودهای کلان نمی‌توان تولید‌کننده را تشویق به سرمایه‌گذاری کرد

آذری جهرمی: مشکلات تامین منابع مالی مبتنی بر فناوری‌های مالی امسال باید رفع شود

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید  امسال خیلی باید دقت شود تا شعار محوری سال دچار شعارزدگی نشود.

کد مطلب: ۹۰۳۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارتباطات: با سودهای کلان نمی‌توان تولید‌کننده را تشویق به سرمایه‌گذاری کرد

به گزارش رادیو اقتصاد،‌ محمد جواد آذری جهرمی در برنامه «بهار پلاک ۹۸» ضمن اشاره به اینکه تحقق پذیری شعار سال نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است، افزود: رونق تولید ابزارهای مختلفی از جمله دانش نیاز دارد.
وی همچنین اظهارداشت: به طور طبیعی تولید مبتنی بر دانش، ابتکار و خلاقیت برای کشور راهگشاست. وقتی از رونق تولید صحبت می‌شود یعنی باید یکسری چالش‌های زیرساختی اساسی را در کشور برطرف کرد.
وی در ادامه یکی از ارکان مهم رونق تولید را بحث تامین منابع مالی عنوان کرد و افزود: به طورکلی در وضعی که کشور تحریم و امکان جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی دشوار است باید دست به روی زانوی خود گذاشت تا بتوان محکم بلند شد.
اذری‌جهرمی گفت: تولید‌کننده نیاز به سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی دارد که باید بانک‌ها به این نیاز فعالان اقتصادی به بهترین وجه ممکن پاسخگو باشند.
وی گفت: بدون شک با سودهای کلان نمی‌تواند تولید‌کننده را تشویق به سرمایه‌گذاری کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: جهت رونق‌بخشی به تولید در کشور باید قواعد نظام تامین مالی از طریق بورس نیز اصلاح شود.
وی تصریح کرد: برای تحقق شعار محوری سال باید این جراحی‌های سخت در سال پیشرو انجام گیرد.
آذری‌جهرمی گفت: بدون توجه به این موارد و مسائل جزء درست کردن ظاهر چیز دیگری نخواهد بود. فناوری اطلاعات هم می‌تواند در شیوه‌های تامین مالی بسیار راهگشا باشد.
وی اظهارداشت: برای مثال «تامین مالی جمعی» یکی از منابع تامین مالی مهم پروژه‌های حوزه فناوری اطلاعات بوده که متاسفانه خیلی در کشور رونق جدی نگرفته است.
آذری‌جهرمی گفت: طی سال گذشته به کمک وزارت اقتصاد آیین‌نامه اولیه تامین مالی جمعی به بورس ارسال و خوشبختانه در شورای عالی بورس آیین‌نامه مزبور تصویب شد.
وی افزود: امروز مجوز های تامین مالی جمعی را بورس به شرکت‌های متقاضی در کشور اعطا می‌کند ولی خیلی سخت‌گیرانه است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکلات شیوه‌های تامین منابع مالی مبتنی بر فناوری‌های مالی که به اصطلاح فین‌تک‌ها نامیده می‌شوند امسال باید رفع شود.
وی یادآورشد: از بسیاری از شیوه‌ها که سال‌های سال در کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت و به عنوان ابزارهای مدیریت و ابزارهای قدرت سنتی مدیران در اداره‌کردن محسوب می‌شد در راستای تحقق‌پذیری شعار سال یعنی رونق تولید باید دست کشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار