پیش بینی برداشت 280هزارتن گندم در شهرستان های‌ گرمی و بیله سوار

اردبیل (پانا) - رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 80هزارتن گندم از مزارع شهرستان گرمی و بیش از 200هزارتن گندم باکیفیت از مزارع شهرستان بیله‌سوار در سالجاری برداشت شود.

کد مطلب: ۹۰۳۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی برداشت 280هزارتن گندم در شهرستان های‌ گرمی و بیله سوار

خلیل نیکشاد درجریان سفر به شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار اظهار کرد: شهرستان گرمی ۱۱۶هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و امسال تولید گندم بیش از۸۰ هزارتن در این شهرستان پیش‌بینی می‌شود .

او افزود: اولین کشت نشائی محصول کلزا در شهرستان گرمی صورت گرفته و این شهرستان ۵هزار هکتار مزرعه عدس و۱۰۰۰هکتار سطح کشت شده نخود و۸۰هکتار محصول کشت شده‌ی کلزای دیم دارد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سفر خود با حضور در شهرستان بیله‌سوار از مراکز نگهداری و پرورش شتر دوکوهانه و قوچ مغانی و از مزارع گندم، جو، کلزا و عدس بازدید کرد و با تعدادی از کشاورزان و بهره‌برداران منطقه در خصوص مسائل و مشکلات و تقاضاهای آنها به گفتگو پرداخت .

نیکشاد افزود: شهرستان بیله سوار به‌عنوان انبارغله استان ۱۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ هزارتن گندم باکیفیت عالی برداشت شود .

او ادامه داد: خوشبختانه در مزارع گندم، جو و کلزا و سایر مزارع هیچ‌گونه نشانه‌هائی ازعلائم بیماری‌های اختصاصی و عمومی مشاهده نشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار