برگزاری جشنواره نان و روستا در باغ ملی شیراز

شیراز (پانا) - سرپرست گردشگری شهرداری شیراز از برگزاری جشنواره نان و روستا در ایام نوروز 98 در باغ ملی خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف معرفی روستاهای فارس برگزار و میزبان مسافران و گردشگران و شهروندان شیرازی در ایام نوروز است.

کد مطلب: ۹۰۳۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره نان و روستا در باغ ملی شیراز

علی نیّری افزود: جشنواره نان و روستا که از 25 اسفندماه 97 در باغ ملی شیراز برپا شده تا 16 فروردین 98 همه روزه از ساعت 9 صبح تا 23 میزبان مسافران و گردشگران و شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر شیراز ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد و از طرفی استان فارس بیش از 30 درصد اماکن تاریخی، مذهبی ایران را در دل خود جای داده می‌توان گفت شیراز بهشت گردشگری کشور است.

سرپرست گردشگری شهرداری شیراز با بیان اینکه استان فارس با مرکزیت شیراز به دلیل دارا بودن بیشترین آثار ثبت جهانی و همچنین امامزاده‌ها و مقابر مشاهیر و برخورداری از آئین، آداب و رسوم متنوع می‌تواند به عنوان مقصد گردشگران باشد اما توجه گردشگران بیشتر به مرکز استان معطوف شده، این در حالی است که استان فارس شهرها و روستاها بکری دارد که کمتر شناخته شده است.

نیّری تاکید کرد: برنامه معرفی روستاهای گردشگری و خانه‌های بومگردی روستاهای فارس با همکاری دفتر امور روستایی استانداری در قالب جشنواره نان و روستا تدوین و پیش‌بینی و اجرا شد و در این نمایشگاه سعی کردیم روستاهای هدف گردشگری و خانه‌های بومگردی را معرفی کنیم و به گردشگران توصیه کنیم که به سمت روستاها بروند و از آن فضای گردشگری و آئین، آداب و رسومی که در روستاها وجود دارد بیشتر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این اتفاق می‌تواند کمک زیادی به اقتصاد روستاها و شهرهای کوچکتر کند و شیراز هم نقش پشتیبانی را بازی کند، تصریح کرد: تمام استان باید از حضور گردشگران حداکثر بهره را ببرند و وقتی این معرفی به خوبی انجام شود و گردشگران، روستاها را به خوبی بشناسند سرانه گردشگری شهر و مازاد آن می‌تواند به آن روستاها سفر کند و ماندگاری داشته باشند و اقتصاد آن روستا را رونق دهد.

سرپرست گردشگری شهرداری شیراز افزود: در نهایت فرهنگ و تنوع اجتماعی که در روستاها وجود دارد می‌تواند به مبادلات فرهنگی اقتصادی خیلی خوبی منجر شود.

نیّری افزود: در جشنواره نان و روستا در 10 غرفه پخت نان انجام و در هر غرفه 4 نوع نان ارائه می‌شود که تنوع نان در استان فارس را نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار