استاندار در جلسه شورای مدیریت بحران استان اعلام کرد:

آمادگی دستگاه های اجرایی خراسان رضوی برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی

مشهد (پانا) - استاندار خراسان رضوی ضمن تاکید بر هماهنگی بیشتر در کمکهای ارسالی به استان گلستان گفت: دستگاه های استان برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی آمادگی دارند.

کد مطلب: ۹۰۳۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی دستگاه های اجرایی خراسان رضوی برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی

به گزارش پانا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی علیرضا رزم حسینی جلسه شورای مدیریت بحران استان را تشکیل داد تا علاوه بر هماهنگی بیشتر دستگاه های استانی برای کمک رسانی بهتر به استان گلستان، آمادگی این دستگاه ها برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان این که جلسه شورای مدیریت بحران استان را با دو هدف تشکیل دادیم، گفت: یکی این که به دلیل سیل استان گلستان کمک های دستگاه های اجرایی به عنوان معین استان گلستان جمع آوری بشود که به همین منظور تاکنون حدود 30 دستگاه تریلر و کامیون کمک های استان را منتقل کردند و قرار است این کمک ها ادامه داشته باشد.
استاندار در همین ربطه افزود: دستگاه های اجرایی استان باید با دستگاه های متناظر خود در استان گلستان تماس بگیرند تا اگر چنانچه کمک های بیشتری نیاز باشد استان آمادگی لازم برای تامین آنها را دارد.
رزم حسینی در این جلسه ادامه داد: هدف دوم ما از برپایی جلسه شورای مدیریت بحران این بود که با توجه به بارش های پیش رو در پایان هفته استان خراسان رضوی، دستگاه ها موظف شوند آمادگی خود را برای هر گونه حادثه احتمالی اعلام بکنند و خوشبختانه از آمادگی خوبی هم برخوردارند.
وی ضمن بیان این که در خصوص سیل استان گلستان باید به صورت واحد کمک ها انجام بگیرد، افزود: باید از کمک های متفرقه پرهیز شود تا همه چیز به صورت هماهنگ به جلو برود به همین منظور مدیران ما هم با مدیران مربوطه استان در تماس خواهند بود و با هماهنگی های آنها کمک ها صورت خواهد گرفت.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که استان آمادگی دارد که از هر گونه سیلاب جلوگیری کند، متذکر شد: بهتر است معاونت عمرانی نقشه مسیل ها یا رودخانه هایی که امکان سیلاب دارند را تهیه کرده و به دستگاه های مختلف ارسال کند تا بعدا از خسارات بیشتر جلوگیری شود
بنا به آمار اعلام شده توسط استاندار خراسان رضوی تاکنون ۳۸۰ تن کمکهای اضطراری استان خراسان رضوی به سیل زدگان استان گلستان شامل آب آشامیدنی، بسته های غذایی، پتو، تجهیزات و ... ارسال گردیده است.
تا تاریخ سوم فروردین ماه کمکهای ارسالی استان خراسان رضوی به سیل زدگان استان گلستان، از طرف هلال احمر: ۲۱۰۰ بسته غذایی شامل ۴۰۵۰ کیلو گرم شکر، ۴۰۵۰ کیلوگرم عدس، ۴۰۵۰ کیلوگرم لوبیا چیتی، ۳۱۵۰ کیلوگرم قند، ۳۰۰ کیلوگرم نمک یددار، ۷۵۰ کیلوگرم چای خشک، ۲۰۴۰۰ قوطی کنسرو تن ماهی، ۱۴۴۰۰ قوطی کنسرو لوبیا، ۱۲۰۰ کنسرو برنج پخته، ۴۲۰ کیلوگرم خرما خشک، ۶۰۰۰ عدد قاشق، چنگال و لیوان یکبار مصرف، ۱۵ تن برنج، ۴۵۰۰ بطری روغن مایع، ۲۸۰۰ تخته پتو بوده است.
اما شهرداری مشهد تا سوم فروردین ماه تعداد ۵۰۰۰۰ قوطی کنسرو تن ماهی، ۱۰۰۰۰ قوطی کنسرو لوبیا، ۱۰۰ هزار بطری آب معدنی به استان گلستان ارسال و۱۰ نفر نیروی آتش نشان با تجهیزات کامل امداد و نجات سیلاب را نیز به این استان گسیل کرده است.
در همین راستا امور عشایر: ۴۲ کیسه آرد، ۳۱ عدد سیلندر گاز، یک ماشین مواد غذایی، کنسرو و پلاستیک، ️آب و فاضلاب مشهد: ۳۰ هزار بطری آب معدنی، ️راهداری: ۲ دستگاه بولدوزر، ️حج و زیارت: ۷۲ هزار بطری آب معدنی و در انتها
️هیات موتورسواری و اتومبیل رانی استان: ۱۱ دستگاه خودروی آفرود به این منطقه سیل زده اعزام کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار