حجتی: سیل بیش از 500 میلیارد تومان به کشاورزی مازندران خسارت زد

تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی به خسارت 500 میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی مازندران اشاره کرد و گفت که با وقوع سیل، بخش زراعی 107 میلیارد تومان، باغبانی 266 میلیارد تومان، دام و طیور و آبزیان 67 میلیارد تومان و آب و خاک و امور زیربنایی 115 میلیارد تومان خسارت متحمل شدند.

کد مطلب: ۹۰۳۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
حجتی: سیل بیش از 500 میلیارد تومان به کشاورزی مازندران خسارت زد

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در بازدید از مناطق سیل‌زده مازندران افزود: شدت و حجم بارش های اخیر موجب وارد شدن خسارت زیادی به اراضی کشاورزی، باغی، دام و طیور و آبزی‌پروری مازندران و گلستان شد.

وی ادامه داد: در استان گلستان 100 هزار هکتار از اراضی به زیر آب رفت و مازندران هم از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

حجتی ابراز امیدواری کرد که با کمک‌های بلاعوض و حمایت‌های دولت بخشی از خسارت وارده جبران شود.

وی با اشاره به اینکه سیل اخیر در مازندران به استخرهای آبزی‌پروری، خزانه‌های برنج که آماده نشاکاری بودند خسارت وارد کرد، ادامه داد: محصولاتی از قبیل گندم، جو، کلزا و باغات مرکبات و سیاه ریشه دچار خسارت شدند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: 2 هزار و 331 راس دام، 12 واحد مرغداری و 10 واحد پرورش ماهی در استان مازندران دچار خسارت شدند.

به گزارش ایرنا، براثر وقوع سیل اواخر اسفند 97 (یکشنبه 26 اسفندماه) به 200 روستای مازندران در 12 شهرستان خسارت وارد شد و پنج نفر نیز جان خود را از دست دادند.

با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.

بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان اعم از مزارع کشاورزی، راه ها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار