از ۲۸ اسفند تا دوم فروردین صورت گرفت:

اقامت ۳ میلیون و ۲۹۶ هزار نفر شب در مازندران

ورود۲۴۱ نفر گردشگر خارجی به استان

ساری (پانا) - دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از اقامت سه میلیون و ۲۹۶ هزار نفر شب در مازندران از ۲۸ اسفند تا دوم فرودین و افزایش ۱۳ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۳۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اقامت ۳ میلیون و ۲۹۶ هزار نفر شب در مازندران

سیف‌الله فرزانه بعداز ظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران تعداد مسافر مقیم در مازندران از 27 اسفند 97 تا دوم فروردین ۹۸ را سه میلیون و 296 هزار نفرشب اقامت اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه بازدیدهای نظارتی ستاد اجرایی سفر به میزان یک هزار و 336 مورد است، گفت: «31 مورد تذکر به واحدهای گردشگری داشتیم.»

این مسئول با اشاره به رشد 13 درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری مازندران، از بازدید ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری مازندران خبر داد.

فرزانه ضمن بیان اینکه ذائقه گردشگران به سمت روستاگردی گرایش یافته، اعلام کرد که از میزان چادرخوابی در مازندران کم شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به بازدید سفیر مالزی از موزه شهر آلاشت، گفت: «22 هزار گردشگر از موزه های مازندران بازدید کردند.»

به گفته‌ی فرزانه241 نفر گردشگر خارجی وارد مازندران شده‌اند.

فرزانه با بیان اینکه در مازندران جمعیت 20 هزار نفری عشایری داریم، چهار کمپ گردشگری عشایری در شهرهای سوادکوه، سلمانشهر، آمل و قائمشهر را دائر و فعال اعلام کرد.

۲۵ کارگاه برای اجرای طرح کارگاه‌گردی در هشت شهرستان مازندران فعال است

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به فعالیت 25 کارگاه برای اجرای طرح کارگاه‌گردی با هدف رونق فرهنگی و اقتصادی در هشت شهرستان، افزود: «این کارگاه ها در 12 رشته نمدمالی سنتی، زیورآلات سنتی، گره چینی، گلیم بافی، سوخت نگاری و موارد دیگر رشته های صنایع دستی فعال است.»

فرزانه با بیان اینکه مازندران 48 مهر اصالت ملی و 12 مهر اصالت بین المللی دارد، تأکید کرد که تلاش‌شان بر افزایش مهرهای اصالت ملی و بین‌المللی در سال جدید است.

او یادآور شد که راه‌اندازی هشت موزه جدید در سال جدید، نیازمند حمایت بخش خصوصی و دولتی است.

فرزانه با اشاره به شناسایی 136 روستا مقصد گردشگری، گفت: «17هزار هکتار آب‌بندان در مازندران داریم که این آب‌بندان ها به عنوان حمایت از گردشگری روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و امسال می ‌خواهیم برای رونق تولید، درآمد را در روستاها افزایش دهیم.»

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به پیگیری صدور مجوز برای 10 واحد گردشگری دریایی، گفت: «مجوز این پروژه‌ها در شهرهای رامسر، نوشهر و نور صادر شده است.


»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار