اسکان بیش از 258 هزارگردشگر در استان /رشد 100 درصدی تعداد بازارچه های صنایع دستی در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح اسکان در قالب ستاد خدمات سفر ، 258 هزار و 604 نفر در مجموعه های مختلف استان اسکان داده شده اند، گفت: امسال بازارچه های صنایع دستی نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش دارد به طوریکه تعداد غرفه ها از 230 غرفه در پارسال به 405 غرفه صنایع دستی در سطح استان افزایش یافته است.

کد مطلب: ۹۰۳۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اسکان بیش از 258 هزارگردشگر در استان /رشد 100 درصدی تعداد بازارچه های صنایع دستی در خراسان جنوبی

حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون 258 هزار و 604 نفر در اقامتگاههای بوم گردی، هتلها، مدارس، کمپهای گردشگری، مجموعه های آب درمانی استان اسکان داده شدند.

رمضانی با بیان اینکه بیشترین اسکان مربوط به شهرهای طبس، بشرویه و فردوس و بیرجند بوده است، افزود: استقبال خوبگردشگران از حضور در شهرهای مختلف استان سبب شده تا تمام ظرفیت اسکان مسافران نوروزی تکمیل شود.

وی با بیان اینکه در اقامتگاههای بومگردی 7 هزار نفر ظرفیت، در هتلها و مهمانپذیرها 10 هزارنفر و 11 هزار نفر ظرفیت کلاسهای درس استان است، افزود: از این تعداد ظرفیت کلاس درس، هزار و 700 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی و گردشگران تجهیز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان درخصوص بازارچه های صنایع دستی گفت: امسال بازارچه های صنایع دستی نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش دارد به طوریکه تعداد غرفه ها از 230 غرفه در پارسال به 405 غرفه صنایع دستی در سطح استان افزایش یافته است.

رمضانی از وجود نوروزگاهها در سطح استان خبرداد و افزود: در بیرجند 4 نوروزگاه قلعه بیرجند، روستای خراشاد و حسین آباد، مجموعه تاریخی باغ اکبریه وجود دارد که در آن آداب و رسوم، غذا، صنایع دستی معرفی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار