اولین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی به آب انداخته شد

تهران (پانا) اولین کشتی پیشرفته مسافری و گردشگری تولید داخل، با ظرفیت انتقال 220 سرنشین با حضور سورنا ستاری معاون رئیس جمهوری و غلامحسین مظفری مدیر عامل منطقه آزاد کیش به بهره‌برداری رسید و به ناوگان حمل و نقل دریایی کیش پیوست.

کد مطلب: ۹۰۳۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اولین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی به آب انداخته شد

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، این شناور با نام «تارمان تاپ تور» به دست مهندسان و متخصصان شرکت اروندان خرمشهر از فلز آلومینیم ساخته شده و در نوع خود بزرگترین و پیشرفته‌ترین کشتی مسافربری کشور محسوب می‌شود.

شناور مسافربری تاماران تاپ تور، که دارای تاییدیه بین‌المللی است، علاوه بر حمل مسافر، می‌تواند تا 80 تن بار و 10 خورو را جا به جا و از طریق دو ورودی، بارگیری و تخلیه کند.

سرعت، قابلیت دریانوردی در شرایط جوی مختلف حتی حرکت در موجهای بلند 4 متری از ویژگی‌های شناور تاپ تورز عنوان شده است، همچنین این شناور به صورت دو تکیه ساخته شده تا لرزش و تکان‌های ناشی از امواج را به حداقل برساند. مدیر عامل شرکت کشتی‌سازی اروندان خرمشهر، در حاشیه مراسم بهره‌برداری از کشتی مسافری تاپ تورز گفت: این شناور قرار بود توسط شرکت‌های خارجی ساخته و تحویل داده شود اما به دلیل بدقولی این شرکت‌ها کار ساخت آن از اسفند سال 96 به متخصصان شرکت اروندان سپرده شد و اکنون تکمیل و به چرخه حمل و نقل دریایی پیوسته است. فعالیت این شناور هم اکنون در مسیر جزایر کیش، هندورابی و چارک در خدمت گردشگران و مسافران نوروزی است و قابلیت دریا نوردی در آب‌های خلیج فارس را دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش در این مراسم در سخنانی، تقویت زیر ساخت‌های گردشگری و بویژه گردشگری دریایی را از سیاست‌های مدیریت این منطقه عنوان کرد و افزود: تحقق اهداف مورد نظر در بخش گردشگری و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بی‌بدیل دریا و نعمت‌های خدادای نیازمند ابزار و راهکارهای مناسب است.

غلامحسین مظفری بهره‌برداری از کشتی مسافربری، تاپ تورز را اقدامی مهم در تقویت گردشگری دریایی دانست و بر ضرورت مشارکت و جذب سرمایه‌گذاران در این بخش تاکید کرد.

همچنین در این مراسم سورنا ستاری معاون رئیس جمهوری تقویت زیرساخت‌های گردشگری و حمایت از بخش خصوصی را از سیاست‌ها و رویکردهای دولت ذکر کرد و از اجرای اینگونه طرح‌ها ابراز خرسندی کرد.

بهره‌برداری از کشتی مسافری تاپ تور دومین طرح گردشگری دریایی است که از ابتدای فروردین تاکنون در جزیره کیش اجرا شده است. در اولین طرح، اولین رستوران دریایی و زیر دریایی کشور، در روز اول سال 98 در مراسمی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این جزیره افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار