محمدرضا اخباری: از پرسپولیس پیشنهاد داشتم اما تراکتورسازی را ترجیح دادم/ با آمپول برای پرشورها بازی کردم

تبریز(پانا)- محمدرضا اخباری دروازه‌بان تیم فوتبال تراکتورسازی مدعی است که از پرسپولیس پیشنهاد داشته اما تراکتورسازی را به این تیم، ترجیح داد.

کد مطلب: ۹۰۳۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
محمدرضا اخباری: از پرسپولیس پیشنهاد داشتم اما تراکتورسازی را ترجیح دادم/ با آمپول برای پرشورها بازی کردم

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در فصل جاری مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور توانست با مالکیت محمدرضا زنوزی، وضعیت بهتری پیدا کند و در حال حاضر، یکی از شانس‌های قهرمانی در لیگ برتر است.

یکی از خریدهای این تیم برای تکمیل بازیکنانش در لیگ برتر، به خدمت گرفتن محمدرضا اخباری یکی از موفق‌ترین دروازه‌بان‌های تراکتورسازی در چند فصل گذشته بود. به همین بهانه و با آغاز سال جدید، مصاحبه‌ای با این دروازه‌بان داشتیم که در ذیل می‌خوانید؛

*وضعیت تراکتورسازی در سال ۹۸ چگونه است؟

در سال ۱۳۹۸ بازی‌های نسبتا آسانی در انتظار ما است البته به غیر از دیدار با پرسپولیس که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که در هفته‌های آخر به فکر قهرمانی باشیم و برای قهرمانی در لیگ برتر بجنگیم.

*بهترین و بدترین خاطره‌ای که در سال ۱۳۹۷ داشتی؟

به نظرم مخالفت باشگاه سایپا برای دریافت رضایت‌نامه‌ام از این تیم بدترین اتفاق برای من بود که آرامش خانوادگی‌ام را هم بهم زد. اما حضور در تراکتورسازی و تولد دخترم بهترین خاطره‌ام در این سال بود.

*چه اتفاقاتی رخ داد که باشگاه سایپا با رفتنت مخالفت کرد؟

به هرحال این باشگاه هم به فکر منافع شخصی خودش بود که در این زمان تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی خواهان به خدمت گرفتن من بودند. به هرحال من هم مصدوم شدم و شرایط به‌گونه‌ای شد که دیگر نتوانستم برای تیم بازی کنم.

*حضور سه کاپیتان اول تیم ملی در تراکتورسازی را چگونه می‌بینی؟

خوشبختانه من افتخار این را داشتم که با مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی در تیم ملی هم‌بازی شوم. حضور این سه نفر قطعا برای تراکتورسازی تبریز خیلی مثمرثمر است و می‌توانند در هر شرایطی به تیم کمک کنند.

*بحث تیم ملی شد، یک زمانی محمدرضا اخباری پای ثابت دعوت کارلوس کی‌روش برای خط دروازه تیم ملی بود.

من به ناچار از تراکتورسازی جدا شدم، چون دیگر زمان سربازی من در این تیم به اتمام رسیده بود و باید قانونا به سایپا برمی‌گشتم. من ۳ سال پای ثابت خط دروازه تیم ملی بوده و از این بابت هم خیلی خوشحال بودم که با اتفاقاتی که برای من در باشگاه سایپا رخ داد هم جام جهانی و هم جام ملت‌های آسیا را از دست دادم. اما به هیچ عنوان ناراحت نیستم و قطعا برای حضور مجددم در تیم ملی تلاش می‌کنم.

*اواخر حضورت در تراکتورسازی تبریز، مصدوم شدی؟

بله متاسفانه. اگر اشتباه نکنم، در ۸ دیدار پایانی لیگ برتر دچار مصدومیت شدم که با آمپول برای تیم هم بازی کردم. بعد از حضورم در سایپا، مصدومیتم شدت بیشتری پیدا کرد که اصلا باشگاه سایپا هم هیچ کمکی به من نکرد. بعد از فصل مجبور شدم با هماهنگی یکی از هم تیمی‌هایم خارجی‌ام به شهر والنسیا اسپانیا سفر کردم و پزشک سابق "والنسیا اسپانیا" مصدومیتم برطرف شد.

*پس در حال حاضر مصدومیتت کاملا برطرف شده است؟

بله خوشبختانه کاملا رفع شد، البته آلویس نانگ هم تیمی سابقم در تراکتورسازی برای حل شدن این موضوع خیلی کمکم کرد.

*پس با این حساب به نظر می‌رسد از باشگاه سایپا که در این باشگاه رشد کردی، دلخوری داری.

به هرحال افراد زیادی در این باشگاه رفت و آمد دارند که البته با قدیمی‌‌ها خیلی رابطه خوبی هم دارم اما افراد جدید طرز فکرهای دیگری داشتند.

*فصل شانزدهم توانستی فقط با دریافت ۲۴ گل، بهترین دروازه‌بان تاریخ تراکتورسازی در لیگ برتر شدی.

در فصل اولی که برای تراکتورسازی به عنوان بازیکن سرباز بازی کردم، توانستم رکورد کلین‌شیت این باشگاه را بشکنم و در فصل بعدی هم توانستم رکورد خودم را بشکنم و از این موضوع خیلی خوشحالم. امیدوارم هم در فصل جاری هم بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم.

*حضور فروزان در دروازه تراکتورسازی رقابت را خیلی حساس کرده است.

قطعا چنین است و این نظر کادرفنی است که در حال حاضر محسن فروزان دروازه‌بان اول تیم باشد. اما من هم تمام تلاشم را انجام می‌دهم که در اولین فرصت بتوانم خودم را به کادرفنی ثابت کنم و باتوجه به سابقه‌ای که دارم، مطمئن هستم شرایط هم تغییر می‌کند.

*نیمکت‌نشینی اذیتت نمی‌کند؟

قطعا از این موضوع خیلی ناراحتم اما اولویت اول من تراکتورسازی است و سعی می‌کنم فقط در اختیار کادرفنی تیمم باشم که سعی می‌کنم از این تجربه هم نهایت استفاده را داشته باشم.

*برای بازی در اروپا همانند سایر فوتبالیست‌‌های ایرانی، فکر کردی؟

صد در صد، حتی زمانی که من به تراکتورسازی آمدم من چند پیشنهاد اروپایی داشتم که حتی ویزای یکی از این کشورها را گرفتم. اما بعد از تماس تلفنی محمدرضا زنوزی « مالک باشگاه تراکتورسازی »، تصمیم گرفتم باردیگر به تبریز برگردم.

*قبل از حضور در تراکتورسازی، از پرسپولیس هم پیشنهاد داشتی؟

بله من حتی صحبت‌هایی هم با مسئولان این باشگاه داشتم اما بعد از تماس زنوزی با من، تراکتورسازی را به تمامی تیم‌ها ترجیح دادم.

*اهدافت ورزشی‌ات بیشتر چه چیزهایی است؟

تمام تلاشم را می‌کنم تا به دوران اوج خودم برگردم و باردیگر به تیم ملی دعوت شوم.

*بهترین عیدی که گرفته بودی؟

عیدی که از پدر و مادرم می‌گیرم بهترین عیدی من است.

*بامزه و بی‌مزه‌ترین بازیکن تراکتورسازی؟

دانیال اسماعیلی‌فر هم بامزه است و هم بی‌مزه.

*بهترین خاطره ورزشی که داشتی.

صعود به مرحله حذفی جام باشگاه‌های آسیا با تراکتورسازی تبریز برای اولین بار و دعوتم به تیم ملی توسط کارلوس کی‌روش.

*پرشورها چند لقب خاص به تو دادند، کدام را از همه بیشتر دوست داری؟

لقب گجت و قارتال را به من داند که قارتال را بیشتر دوست دارم.

*بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران؟

ناصر حجازی، عزیز اصلی و چند دروازه‌بان دیگر که واقعا نمی‌توانم یک نفر خاصی را به این موضع مطرح کنم.

*صمیمی‌ترین دوستت در تیم کدام بازیکن است؟

با همه بازیکنان تیم رابطه بسیار خوبی دارم اما احسان پهلوان، ساسان انصاری و علی عبدالله‌زاده رابطه‌ام بیشتر است.

*صحبت پایانی.

سال جدید را خدمت هموطنان و پرشورهای تراکتورسازی تبریک می‌گویم و آرزو می‌کنم در سال جدید شرایط کشور به‌گونه‌ای باشد تا همه هموطنان در آرامش بیشتری بتوانند زندگی کنند.

گفت‌وگو از محمد فرجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار