خاتمی خطاب به اروپا: گور پدر شما با این چک سفید امضایتان

تهران (پانا) - خطیب نماز جمعه تهران در اولین خطبه‌های نماز جمعه در سال 98 با تبیین سخنان رهبری، اروپا را متهم به نقض حقوق بشر کرد.

کد مطلب: ۹۰۳۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
خاتمی خطاب به اروپا: گور پدر شما با این چک سفید امضایتان

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطاب به اروپایی‌ها افزود: «مرگتان باد. حقوق بشر؟ شما حقوق بشر می‌فهمید؟ شما در خط مقدم ناقضین حقوق بشر هستید. گور پدر شما با این چک سفید امضایتان.»

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: «فرمایش رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال در حقیقت سند بالادستی است که قانونگذار و مجریان قانون باید این مساله رونق اقتصادی را اصل قرار دهند و در حد شعار نماند.»

او افزود: «رهبر معظم انقلاب از سال 1373 این نامگذاری‌ها را شروع کردند و تدبیر بسیار حکیمانه‌ای است. نام‌گذاری‌ها تشریفاتی و شعار هم نیست کار کارشناسی شده‌، نیاز کشور در نظر گرفته شده است، راه‌حل نیاز کشور و پر کردن خلاء بیان شده است و نام گذاری‌ها نقشه راه سال است.»

او یادآور شد: «چندین سال است که رهبرمعظم انقلاب به درست تشخیص دادند که مشکل اول کشور اقتصادی است. طرح اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که تنها راه‌حل مشکل اقتصادی است و هرساله هم شعبه‌ای از شعبه‌های اقتصاد مقاومتی است. بنابراین امسال مساله رونق تولید را مطرح کردند که از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است.»

خاتمی با بیان این که وضعیت اقتصادی کشور نیاز به گفتن ندارد، گفت: «برای رونق تولید باید به پنج نکته توجه شود؛ اول این که رسانه‌ها در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند. رسانه‌های شنیداری، مکتوب و فضای مجازی می‌توانند این کار را انجام دهند. این فرهنگ‌سازی بسیار مهم است. صدا و سیما به خصوص سیما در این عرصه می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد.»

او نکته دوم را تولید مرغوب عنوان کرد و گفت: «اگر تولید مرغوب بود نیاز به تبلیغ ندارد خود مرغوبیت تبلیغ آن است، به خصوص در صادرات باید دقت کرد که مرغوب باشد تا قدرت رقابت با کالاهای دیگران داشته باشد.»

خطیب جمعه تهران مساله سوم رونق اقتصادی را امنیت اقتصادی عنوان و تاکید کرد: «در رونق اقتصادی امنیت اقتصادی نقش کلیدی دارد که مبارزه با فساد بخشی از این امنیت اقتصادی است. مبارزه با قاچاق بخش دیگر از این امنیت اقتصادی است. اگر بخواهد تولید رونق پیدا کند باید امنیت اقتصادی شکل بگیرد.»

خاتمی در ادامه رفع موانع تولید و آسان کردن آن را مساله چهارم رونق تولید عنوان کرد و گفت: «اگر تولیدکننده ببیند که در عرصه تولید با بروکراسی و کاغذبازی اداری مواجه است حوصله اش سر می رود و تولید را رها می‌کند بنابراین کاغذبازی باید کنار گذاشته شود با این کاغذبازی‌‌ها نمی‌توان انتظار رونق تولید و اقتصاد را داشت، در اجرای قانون‌گذاری و اجرایی تلاش شود سد راه تولید برداشته شود.»

امام جمعه موقت تهران جلوگیری از واردات غیر ضروری را از دیگر موارد شرط رونق اقتصادی عنوان کرد و افزود: «وارداتی که در داخل هست اگر مشابه آن از خارج وارد شود با این کاررونق اقتصادی شکل نخواهد گرفت.»

او تاکید کرد: «فرمایش رهبر معظم انقلاب در اول سال در حقیقت سند بالادستی است که قانونگذار و مجریان قانون باید این مساله رونق اقتصادی را اصل قرار دهند و در حد شعار نماند.»

خاتمی در بخش دیگری از خطبه های امروز که ایسنا منتشر کرده است، گفت: «قانونگذار و مجریان قانون باید رونق اقتصادی را اصل قرار دهند. سال گذشته دو سفر ارزشمند رخ داد. یک سفر سفر رئیس‌جمهوری به عراق و دیگری سفر سرلشکر باقری به سوریه بود. این سفرها دو پیام داشت.»

خاتمی اضافه کرد: «معنی این دو سفر این بود که آمریکایی‌ها از مدت ها قبل گفتند باید در غرب آسیا خاورمیانه جدید شکل دهیم. مدت‌ها قبل وزیرخارجه‌شان می‌گفت مقصودشان این است که عراق، سوریه و لبنان را در سلطه بگیرند که به فضل خدا نه تنها خاورمیانه جدید آنها شکل نگرفت بلکه مقاومت ضد آنها تشکیل شد. این سفرها، این مقاومت را تکمیل کرد. مقاومتی که خار در چشم و استخوان در گلوی استکبار است.»

او افزود: «هفته گذشته در نیوزلند تروریست ها حمله کردند و نمازگزاران جمعه را به گلوله بستند. سه نکته درباره این موضوع هست. عامل جنایت با صراحت خود را نژادپرست و همفکر ترامپ نامید. در هر جنایتی یک مباشر و یک سبب وجود دارد. سبب این جنایت اسلام‌گریزی غرب است. اگر جنایت اینها بیشتر از مباشر نباشد کمتر نیست. همفکرهای این تروریست حاضر نشدند بگویند حمله تروریستی و گفتند حمله مسلحانه. اگر مسلمان کشته شود تروریست نیست اما اگر سگ و گربه آنها کشته شود اقدام تروریستی می‌شود. هجمه غرب به ایران، هجمه به ایران نیست. اینها با اسلام طرف هستند. باید محکم، فعال، شجاعانه و مبتکرانه مقابل اینها ایستاد.»

خاتمی گفت: «مقام معظم رهبری دیروز لیبرال دموکراسی غرب و چهره منافقانه اروپا را به درستی برای مردم تشریح کردند. با پیروزی انقلاب اسلامی لیبرال دموکراسی شرق فروپاشید و چند سال قبل از آن امام خمینی فرمودند که صدای شکسته شدن استخوان‌های مارکسیسم به گوش می‌رسد و از این پس باید کمونیسم را در موزه تاریخی جست. لیبرال دموکراسی غرب احساس کرد رقیبی ندارد و یکه تاز است اما لیبرال دموکراسی در حال فروپاشی است. ببینید به معترضان نظام سرمایه‌داری چه برخوردی دارد؛ می‌کشد، مجروح می‌کند و کور می‌کند. نسل کشی در یمن را ببینید. در برابر جنایت حکام بحرین نفس نمی‌کشند. پیش چشم اینها قرارداد بین المللی برجام در اوج عهدشکنی آمریکا اتفاق افتاد اما فریاد بایسته بلند نشد.»

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: «اروپا هم با آمریکا همراهی کرد. وزیر خارجه فرانسه دروغ می‌گوید که به رغم خروج آمریکا از برجام تلاش قابل توجه برای حفظ برجام داشتیم. خیر شما همراه بودید و این کانال مالی شما کاملا فریبنده و به تعبیر مقام معظم رهبری به شوخی تلخ شبیه بود و گفتند تلاش‌های ما برای حفظ این توافق در حکم چک سفید امضا برای ایران و به خصوص در زمینه مسائل حقوق بشر نیست. خجالت بکشید، دارید مردم خود را می‌زنید و می‌کشید و باز هم دم از حقوق بشر می‌زنید؟ مرگتان باد. حقوق بشر؟ شما حقوق بشر می‌فهمید؟ شما در خط مقدم ناقضین حقوق بشر هستید. گور پدر شما با این چک سفید امضایتان. ما ان شاءالله به فضل خدا مقاوم می‌ایستیم و از منافع خود حمایت خواهیم کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار