اجرای نوروزگاه نی ریز و رونق بازار صنعتگران

شیراز (پانا) - اولین نوروزگاه شهرستان نی ریز با حضور رئیس و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر نی ریز و میهمانان نوروزی در بافت تاریخی  این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۳۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای نوروزگاه نی ریز و رونق بازار صنعتگران

به گفته‌ی هادی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نی ریز، آئین نوروزگاه، با هدف آشنایی گردشگران و مسافران از سنتها و آداب و رسوم‌های فراموش شده، در بافت قدیم شهرستان به اجرا گذاشته شد.
او افزود: یکی دیگر از جاذبه‌های اجرای برنامه نوروزگاه برای میهمانان و مسافران نوروزی، وجود کارگاههای زنده صنایع دستی و آثار هنرمندان در خانه‌های تاریخی بود، که تمرکز بر روی رشته‌های در حال احیا از جمله چاقو سازی و سفالگری است و خرید صنایع دستی توسط میهمانان به رونق بازار صنعتگران افزوده بود، همچنین پخت شیرینی های سنتی نی ریز از جمله کماچ و نان شیرین و نحوه تهیه این محصولات در معرض دید گردشگران قرار گرفت است.
او ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های نوروزگاه، اجرای مراسم عقد و ازدواج یک زوج جوان بود که با سنت خاص عشایری، در سرای تاریخی جاوید برگزار شد.
شهرستان نی ریز با هدف احیا و زنده نگه داشتن آئین ها و سنتها، بازیهای محلی، معرفی صنایع دستی و جاذبه های تاریخی برنامه‌های متنوع نوروزگاهی خود را به نمایش گذاشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار