از 29 اسفند تا 1 فروردین؛ تردد در جاده‌ها 10 درصد کاهش یافت

تهران (ایرنا) - مرکز مدیریت راه‌های کشور با تشریح آخرین وضعیت محدودیت ها و ممنوعیت های تردد در محورهای مواصلاتی برون شهری اعلام کرد: تردد خودروها در جاده ها در شبانه روز گذشته 9.9 درصد کاهش یافت.

کد مطلب: ۹۰۳۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
از 29 اسفند تا 1 فروردین؛ تردد در جاده‌ها 10 درصد کاهش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه‌ های تردد شمار و گشت های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به ‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع اعلام شده،‌ بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به ‌روال عادی در جریان است.

مجموع تردد ثبت ‌شده در شبانه ‌روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2 هزار و 284 تردد شمار فعال در محورهای برون‌ شهری، نسبت حدود درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین از ترددهای برون شهری 5.2 درصد و اوج تردد نیز بین ساعت های 16 تا 17 بوده و کمترین تردد نیز بین ساعت های 4 تا 5 انجام شده است که مسافران با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعت های مناسب ‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

محدودیت‌های ترافیکی ایام نوروز

با توجه به افزایش تردد و حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز سال 1398 و به منظور ارتقاء ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی از 25 اسفند 97 تا 17 فروردین 98 اعمال می شود.

بر این اساس، عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها و بزرگراه ها، محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محورهایی که لازم شود ممنوع است.

همچنین در همه محورهای برون شهری که در ایام یاد شده، ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می شود، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه هایی اعمال می شود که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در روز 13 فروردین ماه سال 98 در همه محورهای برون شهری کشور ممنوع است.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوعیت دارد.

تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج - چالوس از ساعت 12 روز هشتم و 11 فروردین ماه تا ساعت 2 بامداد روز بعد، از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است و با اعلام مأمورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 تاریخ های یاد شده تا ساعت 2 بامداد روز بعد، از میدان امیرکبیر کرج به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج - چالوس از ساعت 12 روزهای 4، 9، 15، 16 و 17 فروردین ماه 98 تا ساعت 2 بامداد روز بعد، از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع و با اعلام مأمورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 تاریخ های یاد شده تا ساعت 2 بامداد روز بعد، از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه است.

تردد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع، و تردد انواع کامیون و کامیونت از ساعت 12 ظهر روز 28 اسفندماه تا ساعت 24 روز سوم فروردین ماه و از ساعت 6 صبح چهارم فروردین تا ساعت 24 روز پنجم فروردین و از ساعت 12 ظهر روز هشتم فرودین ماه تا ساعت 2 بامداد روز 10 فروردین و از ساعت 12 ظهر روز 11 فروردین تا ساعت 22 روز 17 فروردین ماه از رودهن به آمل و بالعکس ممنوعیت دارد.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 روزهای 4، 9، 15 و 16 فروردین تا ساعت 2 بامداد روز بعد، از رودهن به سمت آب اسک ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انوع وسایل نقلیه از ساعت 14 تاریخ های ذکر شده تا ساعت 2 بامداد روز بعد، از آب اسک تا رودهن (محدوده مشاء) به صورت یکطرفه خواهد بود.

در محور فیروزکوه، تردد انواع تریلرها از ساعت 8 تا 24 هشتم فروردین ماه از مسیر جنوب به شمال تهران - فیروزکوه - قائمشهر ممنوع است.
تردد همه تریلرها از ساعت 8 تا ساعت 24 روزهای 4، 15 و 16 فروردین ماه از مسیر شمال به جنوب محور قائمشهر - فیروزکوه - تهران ممنوع شده است.

در آزادراه کرج- قزوین تردد انواع تریلر و کامیون در مسیر غرب به شرق از ساعت 7 تا ساعت 24روزهای 4، 9، 15 و 16 فروردین ممنوع شده است.

مسافران برای اطلاع از آخرین محدودیت ها و ممنوعیت های تردد در محورهای مواصلاتی برون شهری می توانند به پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت راه های کشور (http://www.141.ir) مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار