رئیس سازمان نوسازی مدارس:

همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز زن اردیبهشت برگزار می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: رویکرد بیست‌ویکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سال 98 برگزاری این آیین به صورت مدرسه‌ای است به این نحو که از خیری که اقدام به ساخت مدرسه کرده در همان فضای آموزشی قدردانی شود.

کد مطلب: ۹۰۳۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز زن اردیبهشت برگزار می‌شود

مهراله رخشانی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار کرد: تجلیل از خیرین در مدرسه‌ای که با تلاش و همت او ساخته شده، نوعی تکریم ویژه محسوب و موجب انگیزه دلگرمی وی و دیگر خیران خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال را با عنوان «خیرین» نامگذاری کرده و بنا داریم همایش ملی تکریم «خیرین مدرسه‌ساز زن» را در اردیبهشت ماه برگزار کنیم زیرا 5 هزار و 121 نفر از 30 هزار خیر مدرسه ساز کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که همواره همت جدی برای ساخت فضاهای آموزشی داشته‌اند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سال 97 نیز اشاره کرد و گفت: میزان تعهد خیرین در این جشنواره بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان بود اما آورده دولت که باید معادل همین رقم باشد با تخصیص 110 درصدی به یک هزار و 680 میلیارد تومان رسید که دستاورد بزرگی بود.

رخشانی مهر یادآور شد: اکنون استان‌ها آماده برگزاری جشنواره بیست‌ویکم استانی خیرین مدرسه‌ساز هستند و دستورالعمل و بخشنامه آن نیز به سراسر کشور ارسال شده است.

وی اضافه کرد: برای امسال نیز در لایحه بودجه مبلغ یک هزار میلیارد تومان سهم دولت برای انجام پروژه‌های مشارکتی با خیرین مدرسه‌ساز مصوب شده است و خیرین نیز از این موضوع مطلع هستند و کمک می‌کند تا میزان تعهدات و آورده خیرین نیز رشد داشته باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط اقتصادی اندکی نگران نوسان قیمت‌ها برای عقد قرار داد با پیمانکاران هستیم، گفت: خیرین نیز باید درآمد مناسبی داشته باشند تا بتوانند به سمت مدرسه‌سازی بیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار