آشنا در واکنش به ترامپ: سوریه تنها نخواهد ماند

چاووش اوغلو: ترکیه از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند

تهران(پانا) - ادعاهای تازه رئیس‌جمهوری آمریکا درباره حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌ها جولان با واکنش‌های بسیاری روبه رو شده است و در همین راستا وزیر امور خارجه ترکیه این اقدام آمریکا را منجر به خشونت دانست و مشاور رئیس‌جمهوری ایران، آن را مقابله مستقیم ترامپ با جهان اسلام.

کد مطلب: ۹۰۳۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
آشنا در واکنش به ترامپ: سوریه تنها نخواهد ماند

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در توئیتر خود نوشت: «ترامپ با اعلام به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان دومین گام را در مواجهه مستقیم با جهان اسلام برداشت.
‏سوریه تنها نخواهد ماند.»

همچنین مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در حساب توئیتر خود در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ، هشدار داد: «تلاش‌های آمریکا جهت مشروعیت بخشیدن به اقدامات مغایر قوانین بین المللی اسرائیل منجر به تشدید خشونت و رنج در منطقه خواهد شد.

-اصل یکپارچگی سرزمینی کی از اصول اساسی حقوق بین‌الملل است.

- تلاش‌های آمریکا جهت مشروعیت بخشیدن به اقدامات مغایر قوانین بین المللی اسرائیل منجر به تشدید خشونت و رنج در منطقه خواهد شد.

- ترکیه از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند.‎»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیتی اعلام کرده است که وقت آن است که ایالات متحده آمریکا بعد از ۵۲ سال، حاکمیت کامل اسرائیل بر بلندی‌های جولان را کاملا به رسمیت بشناسد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نیز از این چراغ سبز ترامپ به صهیونیست‌ها برای ادعای حاکمیت بر بلندی‌های جولان استقبال کرد و آن را «شجاعانه» توصیف کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار