فرمانده سپاه استان قم: راهیان نور پاتک فرهنگی در جنگ نرم است

قم (پانا) - فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه طرح راهیان نور پاتک فرهنگی بسیج در جنگ نرم است، تاکید کرد عزیمت کاروان‌های راهیان نور به مناطق دفاع مقدس باعث آشنایی بیشتر جوانان به حماسه‌های بی بدیل ملت ایران در دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام می‌شود.

کد مطلب: ۹۰۳۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده سپاه استان قم:   راهیان نور پاتک فرهنگی در جنگ نرم است

سردار سید محمدتقی شاهچراغی در خصوص سفر‌های راهیان نور اظهار کرد: این سفر باعث می شود تا بخشی از اهدافی که در مقابله با تهاجم فرهنگی مطرح است تامین شود.

وی تصریح کرد: با یادآوری دوران دفاع مقدس جوانان و نوجوانان جایگاه خویش را در نظام اسلامی بهتر بدانند و نسبت به گذشته در برابر تهاجم دشمنان انقلاب و اسلام قوی‌تر عمل کنند.

شاهچراغی بیان کرد: یکی از مشکلات، نگاه عمیق سازمانی به مقوله مردمی راهیان نور بود که این یک ضعف است، باید به بسیجیان اعتماد کرد و روند کار را به دست آن‌ها سپرد، کاری که چند سالی است در حال انجام است.

وی ادامه داد: تفکر بسیجی که تبلور صادقانه از مقام ولایت است در دوران دفاع مقدس از زیبنده‌ترین کار‌هایی بود که توسط رزمندگان اسلام در دفاع از میهن اسلامی تحقق یافت.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دفاع عاشورایی حماسه‌های بی بدیل خلق کرده اند، گفت: رشادتها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های ملت سلحشور ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس ستودنی است.

سردار شاهچراغی همچنین در مورد عزیمت کاروان‌های راهیان نور به مناطق دوران دفاع مقدس، افزود: اعزام عمومی راهیان نور در استان قم از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در این مدت بیش از ۵ هزار زائر قمی به کربلای ایران اعزام می‌شوند.

وی گفت: امسال نیز اعزام خودرو‌های شخصی را خواهیم داشت و در این طرح خانواده و افراد می‌توانند به صورت سازماندهی شده در قالب کاروان با خودرو‌های شخصی اعزام شوند که این طرح که سال سوم برگزاری آن است و با استقبال مردمی روبرو شده با عنوان شهید صادقی انجام می‌شود.

وی، تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های فرهنگی استان در برگزاری برنامه راهیان نور مشارکت کردند و این برنامه روی شرکت کنندگان در آن تاثیر گذاشته و استان قم به نسبت جمعیت خود در ردیف پنج استان برتر در زمینه اعزام راهیان نور بوده است.

فرمانده سپاه استان قم، مدت اقامت و اسکان زائران با احتساب ایاب و ذهاب را چهار روز اعلام کرد و گفت: در این مدت زائران ضمن بازدید از برخی مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس، از برنامه‌های زیارتی، فرهنگی و هنری، دینی و مذهبی و معنوی بهره‌مند خواهند شد.

وی هدف از عزیمت کاروان‌های راهیان نور را، انتقال فرهنگ ایثار، شجاعت و شهادت به اقشار مختلف جامعه به ویژه افرادی که در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور می‌یابند دانست.

شاهچراغی یاد آور شد: اردو‌های راهیان نور از اثر بخش ترین، اثرگذارترین و مهم‌ترین مؤلفه‌های ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه است و طبیعی است که اقشار مختلف جامعه با اعزام به این اردو‌ها می‌توانند بیشتر با این فرهنگ آشنا شوند.

وی انتقال روحیه شجاعت، ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری شهدا، جانبازان و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به مردم را از مهم‌ترین اهداف برپایی اردو‌های راهیان نور عنوان و بیان کرد: اقشار مختلف جامعه از جمله جوانان و نوجوانان می‌توانند با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور بیشتر با این روحیه آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار