امید به برپایی هفتمین آزمایشگاه دراستان فارس باشروع سال جدید

زرین دشت(پانا) علم نانو مطالعه پدیده ها ودستکاری مواد در مقیاس هایی در ابعاد اتمی،مولکولی وماکرومولکولی است که منجر به تغییر شدید خواص مواد میشود که به منظور آشنایی ویادگیری دانش آموزان با این علم پیشرفته هرساله شاهد برگزاری المپیاد نانو در سراسر کشور هستیم.

کد مطلب: ۹۰۳۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
امید به برپایی هفتمین آزمایشگاه دراستان فارس باشروع سال جدید

محمدعلی طاهری،پژوهشگر حوزه نانو در گفت‌وگو با پانا، پس از ذکر اهمیت این علم پیشرفته گفت:المپیاد دانش آموزی علوم وفناوری نانو فعالیتی است که ابتکار برگزاری آن با این عنوان متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.این رویداد ترکیب مناسبی از رقابت همزمان در حیطه تئوری وعلمی بوده وهدف از برگزاری آن،شناسایی وهدایت استعدادهای برتر دانش آموزی،پایدارسازی جریان تربیت نیروی انسانی متخصص دراین زمینه وپیشتازی جمهوری اسلامی ایران در آموزش فناوری نانواست.

مدرس علم نانو افزود:تا کنون ۹دوره المپیاد دانش آموزی علوم وفناوری نانو برگزار گردیده است که در شهرستان زرین دشت شاهد حضور۱۰۸دانش آموز علاقمند در دهمین المپیادخواهیم بود وجهت آماده سازی دانش آموزان درالمپیاد سال۹۸ کلاسهای آموزشی نانو در پایگاه علمی احمدی روشن واقع در شهرحاجی آباد در حال برگزاری است.

مهندس طاهری در رابطه با تجهیز ازمایشگاه در شهرستان زرین دشت گفت: یکی از اهداف ما تجهیز هفتمین ازمایشگاه استان در شهرستان زرین دشت می باشد و به منظور ترویج علم نانو و تربیت نیروی انسانی کارآمد، انجمن علمی نانو با عضویت دانش اموزان علاقمند به علم وفناوری نانو وامر پژوهش تشکیل شده است.

وی افزود: امید است با شروع سال جدید با همراهی فرمانداری شهرستان زرین دشت؛ مسئولین شهرستان و همچنین یاری خیرین گامی در جهت تجهیز آزمایشگاه نانو در شهرستان زرین دشت برداشته شود.

خبرنگار: نجمه جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار