1700 خودرو در 29 اسفند توقیف شد

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته (29 اسفند) 1700 خودرو توقیف شده است،گفت: پلیس با تخلفات حادثه ساز درجاده های کشور به شدت برخورد می کند.

کد مطلب: ۹۰۳۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
1700 خودرو  در 29 اسفند توقیف شد

به گزارش ایرنا، سردار کمال هادیانفر روز پنجشنبه در اولین روز عید نوروز در بازدید ازپاسگاه پلیس راه کرج- قزوین افزود: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، 86 درصد از تخلفات صورت گرفته در رانندگی مربوط به تخلفات حادثه‌ساز بوده که منجر به وقوع حادثه شده است.

وی اضافه کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین عدم کنترل وسیله نقلیه توسط راننده ازمهمترین تخلفات صورت گرفته ازابتدای طرح نوروزی امسال بوده که 49درصد آن منجر به واژگونی وسایل نقلیه شده است.
هادیانفر افزود: طی 24 ساعت گذشته 1700 خودرو که رانندگان آنها تخلف حادثه ساز مرتکب شده بودند توقیف شده و براساس ابلاغ فرمانده ناجا، برخورد با رانندگان متخلف بدون اغماض دردستورکار ماموران پلیس راه درسراسر کشور در دستورکار قرارگرفته است.
وی بیان داشت: خودروهای رانندگان متخلف براساس شدت تخلف صورت گرفته از 72ساعت تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف می‌شود.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: خط قرمز پلیس در جاده ها تخلفات حادثه‌ساز بوده و به دلیل افزایش سفر و شدت میزان حوادث برخورد جدی خواهد شد.
هادیانفر اطهارداشت : طبق آمارها 68 درصد ازتصادفات رخ داده در 30 کیلومتری ورودی شهرها صورت می گیرد که رانندگان باید هنگام خستگی و خواب آلودگی از ادامه رانندگی خودداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: درطرح نوروزی امسال 35 هزارنفر نیرو در جاده‌های کشور مستقر و 6هزارو 500 گشت خودرویی در یک هزارو 300 پاسگاه ثابت و سایر مکان‌ها ماموریت خود را انجام می‌دهند.
وی تاکید کرد: رانندگان حتی الامکان از تردد درمسیر روستاها کوهستانی صعب العبور خودداری کنند چرا که طبق آمارسال های گذشته برخی آمار تصادف های منجربه فوت مربوط به این مسیرها بوده که خدمات امدادی را دشوارمی کند.
رئیس پلیس راهور کشور افزود: امسال با توجه به شرایط نامساعد جوی در غرب، شرق و شمال کشور و لغزندگی جاده ها انتظار می رود رانندگان با احتیاط لازم حرکت کنند.
وی بیان داشت: مسافران حین سفر مدیریت زمان ، توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از کمربند ایمنی توسط تمام سرنشینان خودرو را مدنظرقرارداده تا شاهد کاهش حوادث رانندگی درنوروز امسال باشیم.
استان البرز دارای یک هزارو 450 کیلومتر آزادراه ، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی است که 18 درصد ترافیک کشور مربوط به این استان است.
روزانه طور متوسط بیش از 250 هزار وسیله نقلیه از آزادرا هاو جاده کرج -چالوس در محدوده این استان عبور کرده که درروزهای تعطیل این رقم به چند برابر افزایش می یابد.
رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی کشور با سفر هوایی از جاده های البرز بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار