تکرار ادعاهای ترامپ درباره ایران در پیام‌های نوروزی

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری آمریکا در پیام نوروزی کاخ سفید به تکرار ادعاهای خود پرداخت و مدعی شد که در مقابل خواسته‌های مردم ایران سکوت نخواهد کرد.

کد مطلب: ۹۰۲۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تکرار ادعاهای ترامپ درباره ایران در پیام‌های نوروزی

به گزارش ایسنا از سایت کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی نوروزی نوشت: تبریکش را به کسانی که عید باستانی نوروز را در ایالات متحده و جهان جشن می‌گیرند، می‌فرستد.

او افزوده است: نوروز زمانی ویژه برای جشن و شکرگزاری در غرب آسیا و آسیای مرکزی علی‌الخصوص ایران محسوب می‌شود تا گردهم بیایند و درحالیکه با یک احساس خوش‌بینی تازه برای آمدن بهار آماده می‌شوند، بر نعمت‌های سال گذشته تأمل کنند.

دونالد ترامپ در ادامه پیام خود به تکرار ادعاهای واهی خود پرداخته و مدعی شده است که مردم ایران در زیر فشار نظام ایران قرار دارند و نمی‌توانند به طور کامل در شادی این ایام شریک باشند.

وی با بیان اینکه «مردم ایران خواهان بازپس‌گیری تاریخ پرافتخار، فرهنگ رسا و جایگاه راستین خود در جهان هستند»، گفت: «زندگی روزمره مردم ایران با مفهوم نوروز - که به معنای روز نو است - در تضاد است.»

وی در ادامه نامه خود نوشته است که هرگز در مقابل خواسته‌های مردم ایران سکوت نمی‌کند و مدعی شد مبارزه برای حقوق بشر را از یاد نخواهد برد.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز در پیامی توئیتری عید نوروز را تبریک گفت.

مایک پمپئو در این پیام نوشت: «از طرف مردم آمریکا، گرم‌ترین آرزوهایم را به کسانی که در آمریکا، ایران و سایر جهان به جشن‌گیری نوروز می‌پردازند، می‌فرستم. امیدوارم که سال نو پر از تولد دوباره، سلامتی و کامیابی باشد. نوروز مبارک.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار