ظریف: برگزاری جشن نوزور نشانه امیدواری ایرانیان است

تهران (پانا) - وزیر خارجه ایران در پیام نوروزی خود گفت اینکه مردم ایران در میانه تحریم ها و فشارهای بی سابقه، غیرانسانی و غیرقانونی آمریکا برای از بین بردن معشیت آنان نوروز را جشن می گیرند، نشان دهنده بزرگواری و قاطعیت آنان در امیدواری است.

کد مطلب: ۹۰۲۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: برگزاری جشن نوزور نشانه امیدواری ایرانیان است

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پیامی تصویری به زبان انگلیسی به مناسبت نوروز منتشر کرد.
ظریف در این پیام گفت: فردا ما ایرانی ها و دیگران در منطقه ما و فراتر از آن نوروز را به مناسبت آمدن بهار و آغاز سال ایرانی جشن می گیریم. این نشان دهنده شخصیت، گوهر و بزرگواری مردم ما است که در میانه تحریم ها و فشارهای بی سابقه، غیرانسانی و غیرقانونی [این روز را] جشن می گیرند. در واقع، به رغم روش های قرون وسطایی که ایالات متحده آمریکا برای از بین بردن معیشت آنها استفاده می کند، آن ها در احساس امید تردید ندارند.
وزیر خارجه کشورمان افزود: البته این چیز جدیدی نیست: همانطور که مردم ما به هفت رئیس جمهوری متوالی آمریکا نشان داده اند، ما ایرانی ها برابر دشواری ها تنها مقاومت نمی کنیم، بلکه آن را به عنوان فرصتی برای بازسازی خود و پیشرفت قرار می دهیم.
ظریف ادامه داد: نوروز نشان دهنده فرهنگ نو شدن و امید پایدار است. ما نه تنها نو شدن طبیعت را جشن می گیریم، بلکه اراده می کنیم که افکار، اعمال و تلاش هایمان را برای آینده ای روشن تر برای خودمان، عزیزانمان، ملت مان و البته سیاره مان تجدید کنیم. در این سال، ما در دولت در خط مقدم این سنت هستیم و بر تلاش خود برای بهتر کار کردن برای مردممان - چه در وطن و چه در خارج از کشور - تاکید دوباره می کنیم.
وزیر خارجه ایران همچنین در پیام خود گفت: در سال آینده، ایرانیان منافع یک اقتصاد منعطف نوظهور را تجربه خواهند کرد که به صورت فزاینده ای از معیشت آنان صیانت می کند. ارتباطات، کارآیی، شفافیت بیشتر و شاید مهمتر از همه پاسخگویی بیشتر ویژگی های این اقتصاد خواهد بود. به موازات آن، ما برای آنکه دیوار غیر انسانی را که دولت ایالات متحده تلاش کرده دور ما بکشد، آجر به آجر از بین ببریم، به همکاری با شرکایمان همچنان ادامه خواهیم داد.
وزیر خارجه ایران تصریح کرد: اشتباه نکنید: ما برای غلبه بر هر چالشی تنها بر مردم خودمان تکیه می کنیم. اما از مشارکت سازنده، از جمله با مجموعه گسترده ای از کشورهایی که به اندازه ما از زورگویی آمریکا خسته شده و به تنگ آمده اند، استقبال می کنیم. ما چه از طریق همکاری نزدیک تر با همسایگان یا شرکایمان در توافق هسته ای و فراتر از آن، همچنان به تلاش برای ایستادن در جایگاه خودمان به عنوان مرکزی امن و قابل اعتماد برای تجارت و بازرگانی در منطقه ای که دچار مشکل است ادامه خواهیم داد.
ظریف ادامه داد: هیچ تردیدی نداریم که مسیر پیش رویمان دشوار است، اما من به کسانی که به دنبال آسیب رساندن به ما هستند یادآوری می کنم که ایرانی ها بیش از 3000 نوروز را جشن گرفته اند و نوروزهای بی شمار دیگری را نیزجشن خواهند گرفت؛ و تن به دستور اجانب نخواهند داد چه برسد به دیکته هایی که از سوی قدرتی که روز به روز منزوی تر می شود و امروز از واقعیت های دنیای پساغربی بی خبر است، صادر می شود.
ظریف تاکید کرد: ما ایرانیان با افتخار از بسیاری از تجاوزگری ها رسته ایم، اما مردم ما همواره نشان داده اند که گفتگو و مشارکت سازنده بیشتر را به تنش های منطقه ای و جهانی به شدت ترجیح می دهند.
وی اضافه کرد: می خواهم برای همه هموطنان ایرانی و همه کسانی که در «جهان نوروز» جشن می گیرند، آرزوی سال نویی شادتر، سلامت تر و امیدوارانه تر داشته باشم. ایرانی ها با ایمان و امید نشان داده اند که هیچ چیز نمی تواند ما را از دنبال کردن آینده ای روشن تر نگاه دارد. آنگونه که مولانا می گوید:
آمد بهار عاشقان، تا خاکدان بستان شود آمد ندای آسمان، تا مرغ جان پران شود!
سال نو بر همه شما مبارک.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار