در گفت وگو با پانا:‌

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان سیمان: برای رونق تولید باید نظر تشکل‌های خصوصی و تخصصی در سیاستگذاری‌‌ها به کار گرفته شود

تهران (پانا) - رئیس انجمن تولیدکنندگان سیمان با تاکید براینکه برای رونق تولید و بهبود امور اقتصادی در کشور باید به تشکل‌های تخصصی بهای بیشتری داده شود می‌گوید راهکارهای ارایه‌شده بخش خصوصی راهکارهایی دست‌نیافتنی نیستند و اگر از ابتدای سال 98 دولتمردان در جلساتی مشترک با تشکل‌ها مشکل‌های آنها را رصد کنند می‌توانند رویه‌ای در پیش گیرند که خودتحریمی از بین برود و رونق تولید حاصل شود.

کد مطلب: ۹۰۲۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
دبیرکل انجمن تولیدکنندگان سیمان: برای رونق تولید باید نظر تشکل‌های خصوصی و تخصصی در سیاستگذاری‌‌ها به کار گرفته شود

عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با پانا گفت: «حمایت از تولید داخل باید برای بهبود وضع تولیدکنندگان در اولویت تصمیم‌گیری‌ها باشد. در صنعت سیمان تشکل‌هایی وجود دارد که با مشکل‌هایی کمابیش مواجه همراه هستند.»

وی افزود: «اگرچه نمی‌توان انتظار حل همه مشکلات را داشت، می‌توان برای رفع برخی از مشکل‌ها کوشش کرد. برای بهبود امور اقتصادی در کشور باید به تشکل‌های تخصصی بهای بیشتری داد.»

شیخان گفت: «راهکارهای ارایه‌شده بخش خصوصی راهکارهایی دست‌نیافتنی نیستند و اگر از ابتدای سال 98 دولتمردان در جلساتی مشترک با تشکل‌ها مشکل‌های آنها را رصد کنند می‌توانند رویه‌ای در پیش گیرند که در وضع تحریم، خودتحریمی وجود نداشته باشد.»

ظرفیت‌های خالی صنایع به کار گرفته شود

رئیس انجمن تولیدکنندگان سیمان گفت: «با توجه به حجم تولیدکنندگان، ظرفیت بسیاری از تولید در صنعت سیمان خالی مانده است بنابراین باید تسهیلات و تدابیر ویژه‌تری برای صادرات در نظر گرفته شود. حمل دریایی سیمان، بهبود ترانزیت داخلی آن و به نوعی بسترسازی صادراتی نیازمند تدابیری ویژه است.»

وی ادامه داد: «به دلیل کمبود تقاضا در داخل مازاد تولید وجود دارد، بنابراین در این وضع باید فکری برای صادرات شود.»

شیخان گفت: «سیمان از جمله صنایع مهم کشور است که مورد نیاز توسعه است بنابراین بهتر است با تحریک بخش تقاضای مصرف سیمان به طور مثال با رونق ساخت در بافت‌های فرسوده، بازسازی کشور و تحریک بازار مسکن زمینه رشد صنایعی مانند سیمان را فراهم کرد.»

بازافرینی شهری می‌تواند به رونق صنایع وابسته به ساخت منجر شود

وی با بیان اینکه طرح‌هایی مانند بازآفرینی شهری از جمله راهکارهای دولت برای رونق‌بخشی به صنایع وابسته بوده است، ادامه داد: «طرح بازآفرینی شهری هنوز به مراحل اجرایی نزدیک نشده است اما این انتظار وجود دارد که در فازهای بعدی بتواند به رونق صنایع مادر کشور منجر شود.»

رئیس انجمن تولیدکنندگان سیمان گفت: «تولیدکنندگان انتظار نامعقولی از دولت ندارند.یکی از انتظارات آنها رونق‌‌بخشی به تولید در کشور است. صنعت سیمان نشان داده است با وجود رکود و تورم حتی یک نفر نیروی کار در آن تعدیل نشده است.»

وی افزود: «در 10 ماه ابتدایی سال جاری 53 میلیون تن کلینکر تولید شده است و 45 میلیون و 840 هزار تن هم سیمان تولید شده است. همچنین 9 میلیون تن سیمان کلینکر از کشور صادر شده است.»

شیخان افغانستان و عراق را مهمترین کشورهای هدف صادرات سیمان اعلام کرد و افزود:‌ «کویت و امارات کشورهای هدف صادرات کلینکر هستند و بخشی از صادرات هم به حوزه آسیای میانه و خلیج فارس انجام می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار