۱۴۰ هواپیما آماده انجام سفرهای نوروزی

تهران (پانا) - به گفته وزیر راه و شهرسازی گ ۱۴۰ فروند هواپیما برای مسیرهای داخلی و خارجی نوروز ۹۸ در آمادگی کامل است و نبود توازن عرضه و تقاضا وجود ندارد.

کد مطلب: ۹۰۲۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۴۰ هواپیما آماده انجام سفرهای نوروزی

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از روند چگونگی انجام سفرهای نوروزی در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت: مجوز پروازهای فوق العاده ای که سازمان هواپیمایی کشوری برای سفرهای نوروزی صادر کرده به نظر می‌رسد که کافی بوده و همچنین ضریب آمادگی فرودگاه‌ها برای انجام این پروازها بسیار بالاست. ۱۴۰ فروند هواپیما برای مسیرهای داخلی و خارجی در آمادگی کامل هستند و با عدم توازن عرضه و تقاضا در بلیت هواپیما مواجه نبودیم.

وی با اشاره به اعتراضات مردم و عده‌ای از مسافران در فرودگاه مهرآباد گفت: پرواز امروز صبح تهران - اهواز هواپیماییآتا به دلیل انتشار بوی رنگ در کانال کولر و ترس مسافران به فرودگاه مهرآباد برگشت و در نتیجه مسافران ۵ ساعت در فرودگاه منتظر بودند تا هواپیمای جایگزین آنها را به اهواز ببرد که هواپیمایی آتا در این زمینه مقصر بود و تعلل کرده است. سازمان هواپیمایی کشوری به این شرکت هواپیمایی اخطار داده است اگر چه هواپیما به تازگی از چک C برگشته بود و آن گونه که مسافران می‌گفتند بوی دود بوده است چنین اتفاقی نیفتاده بود و هواپیما مشکلی نداشت. این اتفاق یک سوءمدیریت بود که آتا مقصر بوده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برخی دیگر از مسافران به خاطر فروش بلیط پرواز غیرواقعی یکی از سایت‌ها اعتراض می‌کردند که این کار شیادانه ای است که بلیت پروازی که وجود ندارد را برخی سایت‌ها به فروش می‌رسانند. باید سایت‌های دارای مجوز اقدام به فروش بلیت هواپیما کنند. با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هماهنگ می‌کنیم تا از فروش بلیت هواپیما توسط سایت‌های غیرمجاز جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در ایام عید با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بحرانی بودن شرایط جوی برخی مقاصد پروازی احتمال لغو برخی پروازها وجود دارد که به دلیل نامساعد بودن آب و هوا از پرواز این هواپیماها جلوگیری خواهد شد. بنابراین مردم نگران نباشند.

اسلامی یادآور شد: امروز بازدیدی هم از ایستگاه راه آهن تهران و ترمینال جنوب داشتیم. در ترمینال جنوب به چند مورد اتفاقی از جمله جابجایی بار غیر همراه مسافر از سوی اتوبوس‌ها و همچنین کمبود اتوبوس در برخی مسیرهای پرتقاضارسیدگی شد و دستور دادند تا اتوبوس از مسیرهای کم تقاضا به مسیرهایی که تقاضا بیشتر است منتقل شود. برای نوروز امسال ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داریم و مردم نگران ایمنی سفر نباشند. سامانه سپهتن «سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان» در اتوبوس‌ها فعال شده و سازمان راهداری به صورت پیوسته بر ترددها نظارت می‌کند.

وزیر راه درباره نرخ بلیت هواپیما تصریح کرد: نرخ مجاز، نرخ بلیت‌ها در آذرماه است. چون در این ماه تقاضای سفر کم بوده و زمان اوج یا پیک تقاضای مسافرت هوایی نیست. لذا قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد. این قیمت‌ها در سایت سازمان هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی درج شده و هیچ شرکتی نمی‌تواند بلیت را با نرخ بالاتر از ارقام مندرج در این جدول به فروش برساند. اگر مسافری بلیت را گران‌تر از نرخ‌های اعلام شده خریداری کرد بعد از تعطیلات مازاد آن به مسافر بازگردانده می‌شود.

اسلامی یادآور شد: در نوروز امسال برای اولین بار گشت هوایی راهداری بر فراز جاده‌ها و آزادراههای پرتردد خواهیم داشت که امروز اولین گشت هوایی انجام شد و از آزادراههای تهران- کرج و کرج- قزوین بازدید کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار