در گفت‌وگو با پانا

پژمان بازغی: اجرای گریم نقش امیرکبیر 5 ساعت طول کشید

تهران (پانا) - پژمان بازغی یکی از سختی‌های بازی در فیلم «سمفونی نهم» را گریم سنگین این نقش می‌داند که اجرای آن پنج ساعت طول کشید.

کد مطلب: ۹۰۲۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
پژمان بازغی: اجرای گریم نقش امیرکبیر 5 ساعت طول کشید

پژمان بازغی بازیگر سینما و تلویزیون که سال پرکاری را پشت سر گذاشته است و با دو فیلم «تیغ و ترمه» ساخته کیومرث پوراحمد و «سمفونی نهم» ساخته محمدرضا هنرمند در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره حضور خود در «سمفونی نهم» می‌گوید: پذیرش این نقش برای من ریسک بود. من نقش امیرکبیر را در سمفونی نهم بازی کردم که نقش کوتاهی بود؛ ولی همین نقش کوتاه به دلیل تاثیرگذاری بالای شخصیت امیرکبیر در تاریخ کشورمان برای من جذابیت بسیاری داشت.

او درباره گریم سنگین خود در فیلم محمدرضا هنرمند گفت: نزدیک پنج ساعت گریمم طول کشید که در آن کاشت قطعه بینی هم داشتم. بعد از گریم فیلمبرداری در شرایط سختی انجام شد. صحنه خزینه یا صحنه اجرای فرمان قتل امیرکبیر در هوای سرد در اطراف تهران گرفته شد. روی هم رفته فیلم سختی بود.

بازغی افزود: می‌توانم بگویم بازی سخت بود و من باید گریمم را طی ساعات فیلمبرداری حفظ می‌کردم ولی همه اینها را با جان و دل خریدم و لحظه‌شماری می‌کردم تا فیلم را برپرده سینما ببینم. سمفونی نهم یک اثر تاریخی است و فیلم‌هایی از این دست در سینمای ایران کم ساخته می‌شود.

این بازیگر پرکار که اخیرا با اجرای برنامه «کودک شو» به جمع مجریانِ جذابِ از سینماآمده پیوسته است درباره این برنامه تلویزیونی می‌گوید: جای برنامه‌ای مثل کودک شو در میان محصولات تلویزیونی خیلی خالی بود. مردم به خوبی با آن ارتباط برقرار کردند و سال گذشته هم در جشنواره سین سیمرغ بهترین برنامه تلویزیونی شد. این استقبال مردم باعث خوشحالی من است.

بازغی ادامه داد: این برنامه به نوعی شناخت والدین از بچه‌های‌شان را تقویت می‌کند. من هم از تجربه پدر و فرزندی خودم و هر آنچه در رابطه با دخترم یاد گرفتم در این برنامه استفاده کردم.

***

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار