معاون پرورشی و تربیت بدنی اموزش و پرورش کاشمر:

خاستگاه هنر؛ خراسان بزرگ که مشرق زمین نامیده شده بوده است

کاشمر(پانا) - معاون پرورشی وتربیت بدنی اموزش و پرورش کاشمر در جلسه تقدیر از داوران مسابقات فرهنگی و هنری گفت: خاستگاه هنر ایران باستان که در سطح بین المللی مطرح بوده مشرق زمین یا خراسان بزرگ از سمرقند وبخارا تا تاشکند و کابل و کاشمر در انتهای ان می باشد.

کد مطلب: ۹۰۲۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
خاستگاه هنر؛ خراسان بزرگ که مشرق زمین نامیده شده  بوده است

حسن رمضانی معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش کاشمر در جمع داوران مسابقات فرهنگی و هنری ضمن تشکر از زحمات خالصانه انها گفت: هنر تجلی گاه اندیشه بشر است وهرزمان بخواهیم تمدن یک جامعه را بررسی کنیم به سراغ هنر و هنرمندان ان جامعه می رویم وشاخصه اصلی تفکرو تعالی یک جامعه هنرمندان هستند.
در دوره باستان که ایران در صحنه بین المللی سرآمد بوده در زمینه هنر از رقیب خود روم باستان بالاتر بوده و عالیترین نمود هنر ایرانیان فرهنگ نوروز است که حتی بعد از اسلام ائمه معصومین انرا پسندیده دانسته و تایید کرده اند.
وی با بیان روایاتی که ظهور را نوروز دانسته و زمینه ساز آن را مردمی از مشرق زمین می دانند گفت: بسیاری مشرق را خراسان بزرگ از سمرقندو بخارا تا کابل و تاشکند و در انتهای ان کاشمر می دانند و ما افتخار می کنیم که شهر ما از ابتدا تا هم اکنون در خراسان بزرگ قرار دارد.
وی خاستگاه هنر را خراسان بزرگ معرفی کرده و از جامی و مولوی ،ناصر خسرو؛ سنایی غزنوی ، فردوسی ، عطار.....به عنوان هنرمندانی که در عرصه شعر و فلسفه و عرفان و..... فعالیت کرده اند نام می برد .
وی کمال الدین بهزاد و امیرعلیشیر نوایی را نیز از دیگر هنرمندان خطه خراسان بزرگ معرفی می کند.

او در ادامه گفت: اینان در خراسان متولد شده، رشد کردند و شاگردان بسیاری را تربیت کرده اند و شما باید افتخار کنید که در سلسله مراتب شاگردان ان بزرگان هستید و تلاش کنید که از موقعیت امنیتی که به یمن اسلام و خون شهدا در کشور حاکم است شاگردان بیشتری را پرورش و تحویل جامعه دهید.
در ادامه آخرتی گزارشی از تعداد شرکت کنندگان ؛نحوه داوری و ارسال اثار و مقام های بدست آمده ارائه نمود.
در خاتمه داوران به بیان مشکلات و پیشنهادات خود برای انجام بهتر کار در مراحل بعد پرداختند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار