صفاری نطنزی، نماینده مجلس: یک قدم به اجرایی شدن اینستکس نزدیک می‌شویم

توافق اینستکس در مرحله مقدماتی قرار دارد

تهران (پانا) - رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید:ما یک قدم به اجرایی شدن اینستکس نزدیک می شویم ،البته هنوز از اروپایی ها طلبکار هستیم؛چرا که بسیار دیر اقدام کردند.

کد مطلب: ۹۰۲۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
صفاری نطنزی، نماینده مجلس: یک قدم به اجرایی شدن اینستکس نزدیک می‌شویم

مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به ایجاد ساز‌وکار ویژه مالی بین ایران و اروپا موسوم به "اینستکس" گفت:سفر مدیر اینستکس به ایران و دیدار با رؤسای نمایندگی‌های آلمان، فرانسه و انگلیس در تهران را در کشور مثبت می‌بینیم و نباید به این موضع دید منفی داشت.

توافق اینستکس در مرحله مقدماتی

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه توافق اینستکس اکنون در مرحله مقدماتی، مطرح کرد:حضور مدیر اینستکس سبب می‌شود که اگر از طرف مقابل جریانی هم ایجاد شده؛بنشینند،توافقات را انجام بدهند و نحوه ی نقل و انتقالات پولی را هماهنگ کنند.

یک قدم به اجرایی شدن اینستکس نزدیک می شویم

وی ضمن اشاره به دیدارهای رؤسای نمایندگی‌های آلمان، فرانسه و انگلیس در تهران با مدیر اینستکس،اظهار کرد:حضور آنها و این دیدارها مثبت است و ما یک قدم به اجرایی شدن اینستکس نزدیک می شویم ،البته ما هنوز از اروپایی ها طلبکار هستیم چرا که بسیار دیر اقدام کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اقدام اروپایی‌ها گام مثبتی است،مطرح کرد:امیدواریم اروپایی‌ها بتوانند به همه تعهداتشان درباره‌ برجام عمل کنند.البته این کانال یک سیستم کامل نبوده و گشایش موقتی است، اما مقدمه ای برای اقدامات بعدی اروپایی ها است.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: البته اینستکس توافقی است که از هردو طرف باید اجرایی شود و سفر مدیر اینستکس به تهران در جهت اجرائی شدن این توافق است؛ اروپا باید گام‌های بعدی را در قالب توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی با ایران بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار