رئیس سازمان نوسازی مدارس خبر داد: بخاری‌های نفتی مدارس کشور تا مهر 98 جمع‌آوری می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از جمع‌آوری همه بخاری‌های نفتی و استاندارسازی سیستم گرمایشی مدارس کشور تا مهر سال 98 و نیز جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی کشور جز در استان سیستان و بلوچستان تا همین زمان خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۲۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان نوسازی مدارس خبر داد: بخاری‌های نفتی مدارس کشور تا مهر 98 جمع‌آوری می‌شود

مهر‌الله رخشانی‌مهر درباره مهمترین فعالیت‌ها و برنامه‌های سال آینده سازمان نوسازی مدارس به خبرنگار پانا گفت: «یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان نوسازی مدارس در سال آینده که وزیر آموزش و پرورش هم بسیار بر آن تاکید دارند، جمع‌آوری بخا‌ری‌های نفتی و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در مدارسی است که زیرساخت استانداردسازی در آنها فراهم شده است. بنابراین در اولین قدم همه بخاری‌های نفتی را در مدارسی که علمک گاز تا در مدارس رفته است جمع‌آموری می‌کنیم. سال آینده متناسب با تخصیص اعتباری که از طرف شرکت گاز تامین می‌شود، متناسب باید این کار را انجام دهیم. همچنین با توجه به مساعدت دولت و مجلس و افزایش اعتبارات ردیف گاز به نظر می‌رسد ما باید خیلی زود بخاری‌های نفتی را جمع‌آوری کنیم.»

او جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی را یکی دیگر از اولویت‌های سازمان نوسازی برای سال 98 اعلام کرد و در این باره گفت: «قرار بوده تا مهر سال آینده همه مدارس خشتی و گلی را جمع کنیم که به نظر می‌رسد این هدف را انجام می‌دهیم؛ هرچند که درباره استان سیستان و بلوچستان یک نگرانی وجود دارد چون تعداد مدارس خشتی و گلی این استان قابل توجه است، اما با این وجود ما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا به تعهد خود عمل کنیم. بنابراین ما همه مدارس خشتی و گلی را تا مهر آینده جمع‌آوری می‌کنیم جز در استان سیستان و بلوچستان که ممکن است مقداری بیشتر طول بکشد.»

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: «همچنین بهینه‌سازی مصرف سوخت و استفاده‌ از انرژی‌های نو و فرهنگ‌سازی در این زمینه در مدارس و ساخت مدارس سبز هم از برنامه‌های جدی این سازمان است که دنبال خواهیم کرد.»

رخشانی‌مهر گفت: «در سال 97 هم چند کار مهم انجام دادیم که مهمترین آن پرداختن به بحث بودجه بود. تا مادامی که در حوزه بودجه اعتبارات مناسبی نداشته باشیم نمی‌توانیم پروژه‌ها را اجرایی کنیم. در سال 97 خوشبختانه 110 درصد تخصیص عمرانی ما از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت شد. براساس این اعتبار برنامه‌ریزی‌ها را انجام دادیم و اکثر پروژه‌های خیران را که به دلیل نبود اعتبار به حال خود رها شده بودند، فعال شدند و خوشبختانه بیش از 650 میلیارد تومان برای پروژه‌های مشارکتی و خیران تامین اعتبار شد.»

او این تخصیص را باعث مشارکت بیشتر خیران در پروژه‌ها دانست و گفت: «در سال 97، 10 هزار کلاس درس و بیش از 1700 پروژه به ادارات کل آموزش و پرورش تحویل دادیم. همچنین برنامه‌ریزی برای تکمیل مدارس حیات طیبه و مجتمع‌های آموزشی از جمله فعالیت‌های موثر سازمان نوسازی مدارس در سال 97 بود، مجتمع‌هایی که به حال خود رها شده بودند خوشبختانه بخش قابل توجهی از آن‌ها تا مهر سال 98 آماده خواهد شد.»

رخشانی‌مهر توجه ویژه به بخش خیران، برگزاری همایش‌ها و گردهمایی تقدیر از خیران، توجه به خسارات مدارس کرمانشاه و بازسازی آن‌ها را از دیگر فعالیت‌های مهم این سازمان اعلام کرد و گفت: «بعد از زلزله کرمانشاه ما 160 پروژه را شروع کردیم که تعدادی از آنها تحویل داده شده است و بقیه پروژه‌ها هم تا مهر سال 98 تحویل داده می‌شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار