در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مطرح شد:

تشکیل1742 انجمن علمی – پژوهشی در پژوهش سراهای دانش آموزی آذربایجان شرقی

آموزش و پرورش پیشران گام دوم انقلاب

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: انتشار بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری با تکیه بر ترویج اخلاق گرایی و استفاده از ظرفیت نسل جوان نشان دهنده این است که آموزش و پرورش پیشران این بیانیه است

کد مطلب: ۹۰۲۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل1742 انجمن  علمی – پژوهشی در پژوهش سراهای دانش آموزی آذربایجان شرقی

جعفر پاشایی در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در تالار استانداری گفت: علی رغم تمام محدودیت های منابع مالی و نیروی انسانی، دستگاه تعلیم و تربیت استان، چهار رویکرد را برای کیفیت بخشی آموزش و پرورش مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: یکی از این رویکرد ها نهضت مشارکت خیرین و نهادها و دستگاه ها است که در این راستا امسال بیش از 86 میلیارد تومان توسط خیرین برای احداث مدرسه و توسعه و هوشمندسازی مدارس تعهد شده است که بیش از 80 درصد این تعهدات برای مدرسه سازی و مدرسه یاری تحقق یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ، نهضت ایجاد فضاهای ورزشی و تربیتی در مدارس و نهضت توسعه نمازخانه های مدارس را از دیگر رویکرد ها عنوان کرد و گفت: در شاخص نمازخانه و سرانه کتاب، استان آذربایجان شرقی از میانگین کشوری پایین بود که با برنامه ریزی های انجام گرفته در حال حاضر 164 نمازخانه مدرسه ای توسط خیرین در مدارس احداث شد و میانگین سرانه کتاب نیز به 11 جلد رسیده است.

پاشایی افزود: نهضت آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی یکی از مهم ترین رویکرد های آموز ش و پرورش استان است که برای آشنایی معلمان با آخرین روش های تدریس و تغییر محتوای کتب درسی اجرایی می شود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری ادامه داد: انتشار بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری با تکیه بر ترویج اخلاق گرایی و استفاده از ظرفیت نسل جوان نشان دهنده این است که آموزش و پرورش پیشران این بیانیه است.

مدرسه کانون توسعه محله است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه، هدف کلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تربیت انسان در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: کیفیت گرایی، توسعه مهارت آموزی، توسعه آموزش مهارت های زندگی، تامین و بسط عدالت در برخورداری از فرصتهای تعلیم و تربیت با توجه به تفاوت ها و ویژگی های دختران و پسران مناطق مختلف و تربیت شایستگی محور بر اساس ساحت های تربیتی شش گانه سند، رویکرد سند تحول بنیادین هستند.

عاشور اکرمی ادامه داد: مدرسه در سند تحول بنیادین، کانون توسعه محله است و باید خدمات فرهنگی، علمی، تربیتی و اجتماعی به جامعه محلی ارایه کند و نکته اتکا دولت و ملت در رشد و پیشرفت کشور باشد.

برنامه های تدبیر و تعالی الگوی سند تحول در مدارس

وی گفت: الگوی اجرایی سند تحول بنیادین در مدارس، برنامه تدبیر برای مقطع ابتدایی و برنامه تعالی برای مقطه متوسطه است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان، انتخاب و انتصاب مدیران مدارس بر اساس شایسته محوری و سنجش شایستگی حرفه ای مدیران موجود و ارائه کارنامه و تضمین کیفیت عملکرد مدارس را از اقدامات اجرایی برای تحقق سند تحول برشمرد و گفت: دو سال است که طرح انتخاب و انتصاب مدیران مدارس بر اساس شایسته محوری صورت می گیرد که پس از فراخوان و آزمون کتبی و مصاحبه، مدیران مدارس انتخاب می شوند.

اکرمی از برگزاری 20 جشنواره مجمع خیرین در سال جاری در استان خبر داد و گفت: در این جشنواره ها خیرین بزرگوار بیش از 75 میلیارد تومان برای احداث 70 مدرسه متعهد شده اند.

وی در ادامه در خصوص اهم اقدامات و دستاورد ها در حوزه پژوهش سراهای دانش آموزی گفت: هزار و 742 انجمن های علمی - پژوهشی در پژوهش سراهای دانش آموزی استان در 25 شاخه با حضور 12 هزار و 870 دانش آموز تشکیل یافته است و 109 اختراع توسط پژوهش سراهای استان ثبت شده است.

راه اندازی چهار آزمایشگاه نانو در نواحی و مناطق استان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ادامه داد: در زمینه توسعه و ترویج نانو تکنولوژی نیز، چهار آزمایشگاه نانو در چهار ناحیه و منطقه راه اندازی شده و برای 11 هزار دانش آموز و معلم استان در این زمینه آموزش ارایه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار