رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا

علیخانی به عنوان یک دستاورد شورا مطرح کرد: صرف نظر از اجرای برخی مصوبات به دلیل حفظ منافع شهر و مردم

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران صرف نظر شورا از اجرای برخی مصوبات که برای درآمدزایی در مدیریت شهری بود و با هدف حفظ منافع شهر و مردم انجام شد را از اتفاق‌های خوب مدیریت شهری در سال 97 عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۰۲۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
علیخانی به عنوان یک دستاورد شورا مطرح کرد: صرف نظر از اجرای برخی مصوبات به دلیل حفظ منافع شهر و مردم

محمد علیخانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اتفاقات خوبی که در مدیریت شهری طی سال 97 افتاد، گفت: یکی از اتفاق‌های خوبی که در سال 97 افتاد این بود که شورای شهر تهران از بسیاری از درآمدهای مدیریت شهری به حاصل از مصوباتی که وجود داشت و این مصوبات در راستای منافع شهر و مردم نبود صرف نظر کرد از جمله می‌توان به مصوبه برج باغ یا اعطای مجوز بر خلاف طرح تفصیلی اشاره کرد. هرچند این اتفاق‌ها به ضرر مدیریت شهری بود چون مصوبات درآمدزایی داشت اما لازم بود که این تغییر رویکرد در مدیریت شهری ایجاد شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: همچنین موضوع شفاف‌سازی یکی از اتفاقات خوب سال 97 بود. نمی‌گوییم که شفاف‌سازی صددرصد انجام شده اما برای شروع خیلی خوب است و راهی است که غیرقابل برگشت است.

وی با اشاره به اتفاق‌های تلخ سال 97 در حوزه مدیریت شهری گفت: می‌توان به بی‌توجهی به برخی مصوبات شورا و بی‌توجهی به تذکرات شورا در برخی موارد اشاره کرد که به زیان شهرداری تمام شد. مصوبه خوبی داشتیم در راستای منابع پایدار؛ مثل مصوبه پارک حاشیه‌ای که ۹۰۰ میلیارد درآمد برای شهرداری پیش‌بینی شده بود اما متاسفانه حتی یک ریال هم اجرا نشد.

علیخانی تصریح کرد: از اتفاق‌های ناخوشایند است که در مقابل تذکرات شورا که جزو وظایف نظارتی شورا محسوب می‌شود موضع می گیرند و مباحث را شخصی می‌کنند در صورتی که منافع مردم در آن دخیل است. در بعضی از موارد، بد عمل کردن به مصوبات شورا باعث شد که در مردم هم نارضایتی‌‌هایی ایجاد شود و شکایت‌های زیادی هم کتبا و هم از طریق سامانه 137 و حضوری در مقابل شورا صورت بگیرد که اتفاق ناخوشایندی بود.

وی گفت: میزان بدهی‌هایی که شهرداری تهران دارد جزو اتفاق‌های ناخوشایند است و برای شهرداری و شورا زیبنده نیست و خیلی تلاش شد تا تدابیری اندیشیده شود و اختیارات به مناطق تفویض شود تا مردم و پیمانکاران مطالباتشان را از طریق مناطق شهرداری دنبال کنند و میزان تجمعات در مقابل شورا کم شود. بنابراین اگر اختیارات مناطق و شهرداران مناطق بیشتر تفویض شود مشکلاتمان کمتر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار