۵۱ درصد مدارس گیلان در روستاها قرار دارد

رشت (پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ۱۲ مدرسه با یک دانش آموز، ۲۷ مدرسه با دو دانش آموز، ۴۰ مدرسه با سه دانش آموز در روستاهای استان فعالیت می کنند که ادامه فعالیت این مدارس با این تعداد دانش آموز نشان از تلاش برای کاهش ناعدالتی آموزشی است.

کد مطلب: ۹۰۲۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
۵۱ درصد مدارس گیلان در روستاها قرار دارد

نادر جهان آرای در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه حدود یک درصد دانش آموزان در مدارس روستاییِ شبانه روزی تحصیل می‌کنند، اظهار داشت : در گیلان 332 مدرسه کمتر از 10 دانش آموز داریم که این نشان‌دهنده عدالت آموزشی است. وی تأکید کرد: دانش‌آموزان روستایی با وجود دارا بودن ۲۶ درصد جمعیت دانش آموزی، از خدمات آموزشی ۵۱ درصد مدارس استان بهره مند هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در مورد اقدامات آموزش و پرورش در حوزه مهارت آموزی و همچنین وضعیت پژوهش سراهای استان گیلان، اظهار داشت: دانش آموزان می‌توانند از فضا علمی پژوهش سراها به صورت گروهی استفاده کنند.جهان آرای خاطرنشان کرد: در دوره متوسطه اول در دو سال گذشته طرحی با عنوان طرح «ایران مهارت» اجرایی شده است و برخی از فعالیت‌ها آموزش و پرورش در این زمینه برون سپاری شده و از نظر آمارها کمیت مهارت‌های فنی افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از این نشست با بیان موفقیت ها و فعالیت های این مجموعه فرهنگی در بخش های مختلف تصریح کرد: رتبه استان بیشتر با تاکید بر خروجی اعداد و ارقام کنکور، در جایگاه ششم کشوریست که حفظ و نگهداری این رتبه یا ترمیم آن تلاش همه همکاران، دانش آموزان و اولیا را می طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به آمادگی استان در میزبانی از مهمانان نوروزی گفت: بیش از دو دهه است که آموزش و پرورش در اسکان مسافران فعالیت دارد و برای رفاه حال مسافران 11 مرکز رفاهی و خانه‌ی معلم، 148 اتاق و سوئیت و 340 مدرسه را مهیای اسکان کرده است. جهان آرای تصریح کرد: بیش از 2 هزار و 700 کلاس در کل استان برای این منظور پیش‌بینی شده و از 28 اسفند پذیرش فرهنگیان در مدارس شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال در معرض خطر بودن دانش‌آموزان در جامعه بیشتر شده گفت: همه مسئولان حوزه تربیت و آموزش باید برای آگاهی رسانی و ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار