آماده‌باش ۵ هزار آتش‌نشان از عصر روز سه‌شنبه در تهران

تهران (پانا) - معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آماده‌باش ۵ هزار آتش‌نشان از عصر روز سه‌شنبه در تهران خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۲۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌باش ۵ هزار آتش‌نشان از عصر روز سه‌شنبه در تهران

به گزارش شهرنوشت، مجتبی یزدانی با اشاره به خدمات معاونت خدمات شهری در بهشت زهرا (س) گفت: در پنجشنبه و جمعه اخیر ۲۵۰ نفر در بهشت زهرا با لباس مخصوص مردم را راهنمایی می کردند. ضمنا علاوه بر ماشین‌های برقی موجود در این مکان ون هایی هم اجاره کرده بودیم تا شهروندان رفاه بیشتری داشته باشند. مردم به کمک سامانه تهران من می‌توانستند هر مکانی را که تمایل دارند به راحتی پیدا کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به خدمات سازمان میادین میوه و تره بار در ایام نزدیک به عید گفت: در بعضی از محصولات ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف داشته‌ایم.

وی افزود: سهمیه تنظیم بازار ما در بخش محصولات پروتئینی و میوه جات بستگی به سهمیه ای دارد که دولت به ما ارائه می ‌دهد.

یزدانی ادامه داد: فقط ۳ نمایشگاه بهاره داشتیم که در مصلی، بوستان ولایت و خاوران واقع در منطقه های ۱۵، ۱۹ و ۷ دایر بود.

وی با اشاره به آمادگی آتش نشانی برای روز چهارشنبه‌سوری گفت: از بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۵ هزار آتش‌نشان آمادگی خدمت رسانی دارند تا مشکلی برای شهروندان پیش نیاید. در روز طبیعت هم تیم‌های آتش‌نشانی هم در ورودی های شهر و هم پارک ها حضور دارند.

یزدانی با اشاره به مسئله پسماند گفت: در سه روز پایان سال حجم پسماند ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان افزایش می یابد و ما در این زمینه آمادگی داریم تا پشتیبانی لازم را انجام دهیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به تزئین معابر گفت: در هر منطقه بین ۴ تا ۷ محور اصلی تزیین شده و تزیینات اعم از گلکاری، سفره‌های هفت‌سین، لکه‌گیری آسفالت و ... است.

یزدانی با اشاره به بازدید دیروز شهردار تهران از کمربند سبز شمال تهران گفت: هزار و ۲۵۰ هکتار از این کمربند به بهره‌برداری رسیده است که شهردار تهران از این جنگل‌کاری ها بازدید به عمل آورد.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۷ هکتار به بوستان‌های شهر اضافه می شود. این فضاهای سبز شامل بوستان پرواز در منطقه ۹، کیانشهر در منطقه ۱۵، رجایی در منطقه ۱۹، زیتون در منطقه ۲۰ و ... می‌شود.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: در ۷ بوستان ورودی شهر امکان اسکان موقت در سوله های بحران را برای مسافرانی که در طول عید به تهران سفر می کنند ایجاد کرده‌ایم.

یزدانی اظهار کرد: امسال ۹ نور نوروزگاه در سطح شهر تهران داریم که برنامه‌های آن شامل المان‌های نوری ثابت، شهر فرنگ و ... می‌شود.

به گفته یزدانی از ۲۹ اسفند ماه تا ۵ فروردین هیچ کار عمرانی و ساختمانی در تهران انجام نمی شود تا مردم آسایش داشته باشند.

وی در خصوص تخفیف‌های ویژه‌ای که سال گذشته در برخی اقلام اساسی در میادین میوه و تره بار ارائه می شود، گفت: امسال از سوی ستاد تنظیم بازار برخی اقلام به ما داده می شود و قاعدتا اگر ما این کار را در کنار ستاد تنظیم بازار انجام می‌دادیم ممکن بود مسئله ساز شود.

وی در خصوص خدمات روز طبیعت نیز گفت: در این روز ۱۵ تا ۲۰ غرفه میوه در پارک های بزرگ قرار داده می شود. در خصوص بحث سرویس‌های بهداشتی هم در این روز آمادگی خواهیم داشت.

او در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مخازن زباله گفت: زمانی زباله های شهر در دو میلیون نقطه از تهران انداخته می شد، اما بعد از تعبیه مخازن پسماند ۶۳ هزار نقطه به این موضوع اختصاص داده شد. اگر قرار بر جمع آوری مخازن زباله باشد این کار باید به مرور انجام شود و مخازن زباله را باید به منازل مردم ببریم تا تفکیک از مبدا صورت گیرد.

یزدانی در خصوص زباله سوز تهران نیز گفت: این زباله سوز در اختیار بخش خصوصی است و در روز ۲۰۰ تن زباله را تبدیل به برق می‌کند. وضع به گونه‌ای است که بخش خصوصی انگیزه‌ای برای انجام این کارها ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار