اجرای طرح نماد از سال تحصیلی آینده در تمامی مدارس استان کرمان

کرمان(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان در سیرجان، گفت: طرح نماد " مراقبت اجتماعی از دانش آموزان" از سال تحصیلی آینده در تمامی مدارس استان کرمان اجرا می شود.

کد مطلب: ۹۰۲۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح نماد از سال تحصیلی آینده در تمامی مدارس استان کرمان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، ماشاالله میرزاحسینی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان، مشاوران و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان در شهرستان سیرجان، گفت: عنوان طرح «نماد» خلاصه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است و با هدف شناسایی میزان خطرپذیری مدارس سطح کشور و با همکاری دو وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت کشور از امسال به صورت سراسری ابلاغ و به مرحله اجرا در آمده است.

وی افزود: طرح مراقبت اجتماعی از دانش آموزان "نماد" در سال تحصیلی ۹۸_۹۷ در شهرستان های بم، راور و ناحیه دو کرمان اجرا شده است.

میرزاحسینی به پوشش بیش از ۲۱ هزار دانش آموز در این سه شهرستان و ناحیه آموزشی در محله اول طرح نماد اشاره کرد و افزود: این طرح به منظور شناسایی مشکلات و آسیب‌های رایج مدارس سطح استان و اقدام متناسب با هر کدام از این آسیب‌ها در استان کرمان همزمان با سراسر کشور در حال اجراست.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۰ تمام مدارس کشور باید تحت پوشش این طرح قرار بگیرند و با شناسایی موردی هر مدرسه تلاش می‌شود که راهکار مقابله با هر آسیب شناسایی شده تخصصی و هماهنگ با چالش و آسیب مورد نظر باشد و یک نسخه هماهنگ مانند گذشته برای کل استان صادر نمی‌شود.

وی افزود: نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، طرح توانمندسازی روانی اجتماعی دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش استان در سطح مدارس به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس پیگیری می‌شود.

ماشالله میرزاحسینی، خاطرنشان کرد: محور طرح "نماد" شناسایی و کمک به دانش‌آموزان در معرض آسیب‌هایی مانند خشونت یا اعتیاد است تا در صورت لزوم، مداخلات مناسب برای آنان انجام شود.

معاون تربیت‌‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان، یادآور شد: آموزش و پرورش تنها نمی‌تواند در مباحث فرهنگی موثر باشد و خانواده‌ها باید با همکاری آموزش و پرورش به مباحث فرهنگی توجه کنند تا این مباحث برای دانش آموزان موثر واقع شود.

وی در ادامه به ارسال نظام نامه مدیریت اماکن و مجتمع های ورزشی به شهرستان ها و مناطق استان کرمان اشاره کرد و گفت: توجه به تشکیل سفیران سلامت دانش آموزی و انجمن های ورزشی دانش آموزی به عنوان بازوان مدیریت مدرسه در بحث سلامت ضروری است.

برپایه این گزارش آخرین گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان، مشاوران و مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان کرمان در سال ۹۷ با حضور احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از اعضای شورای معاونان در محل مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان شهرستان سیرجان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار