رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان : جشن سفره هفت سین در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار شد

سنندج(پانا)-رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از برگزاری جشن سفره هفت سین در مدارس با نیازهای ویژه استان خبرداد.

کد مطلب: ۹۰۲۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان : جشن سفره هفت سین در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار شد

خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان ، با اعلام این خبر اظهار داشت: با هدف ترویج فرهنگ و آیین های سنتی این جشن در بیش از 70 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی برگزار و همزمان با روزهای آخر سال بیش از 1300 دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی در سطح استان نوروز را که نشانه آغاز بهار است با دوستان و معلمان خود در خانه دومشان جشن گرفتند.

وی هدف از برگزاری این جشن ها را ایجاد روحیه شادمانی و نشاط در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد و اظهار داشت: دانش آموزان با نیازهای ویژه در این جشن های فرهنگی سنتی فرارسیدن سال جدید را جشن گرفته وبا فلسفه این آیین ملی آشنایی پیدا می کنند.

رنجبر با بیان اینکه یکی از آیین ها و مراسم ایرانیان در عید نوروز چیدن سفره ی هفت سین است که نسل به نسل منتقل شده و نه تنها رنگ کهنگی به چهره این سنت ننشسته بلکه هر سال نسبت به سال قبل رنگ و روی خوش تری به خود میگیرد ،افزود : تقویت مهارت های اجتماعی وارتباطی دانش آموزان با نیازهای ویژه از اهداف اصلی برگزاری این گونه جشن ها می باشد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت :هفت سین از هفت محصول زمینی انتخاب می‌شود تا از نعمتهای که خداوند به انسان بخشیده است، سپاسگزاری شود و این نعمت ها یادآوری شود تا اگر انسان ها در روزمرگی زندگی از سپاسگزاری این نعمت ها غافل شده اند به خود بیایند و یکبار با نگاهی متفاوت به نعمت های بیکرانی که طبیعت در اختیارشان قرار می دهد بنگرند.

وی اضافه کرد: در این جشن معلمان پیام های آموزشی ویژه آداب و رسوم نوروز از دیدگاه علوم اسلامی - اجتماعی را در قالب فعالیت های گروهی و فردی به دانش آموزان انتقال می دهند تا آنان با فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی آشنا تر شوند و در حفظ این رسوم بکوشند تا از نظر روحی و جسمی شاداب باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار