در دیدار با مراجع تقلید

ظریف: سفرم به قم ارتباطی با FATF ندارد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان که صبح امروز برای دیدار با مراجع تقلید به قم سفر کرده است در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اهداف سفر به قم از موفقیت‌آمیز بودن سفر رئیس‌جمهوری به عراق سخن گفت.

کد مطلب: ۹۰۲۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: سفرم به قم ارتباطی با FATF  ندارد

محمدجواد ظریف در سفر به قم با حجت الاسلام شهرستانی،‌ نماینده آیت‌الله سیستانی در قم، دیدار کرد که سفر اخیر رئیس‌جمهوری به عراق و دیگر مسائل جهان از محورهای این دیدار بود.

همچنین ظریف در قم با آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافیگلپایگانی نیز دیدار و گرارشی از سفر رئیس‌جمهوری به عراق و آخرین وضع روابط خارجی کشور ارائه کرد.

صافی گلپایگانی نیز ضمن قدردانی از توفیقات دولت و شخص وزیر امور خارجه در سیاست خارجی بر لزوم توجه به مسلمانان و مسائل جهان اسلام تأکید کرد.

او با ابراز تأسف از حادثه تروریسیتی نیوزلند خواستار اعلام انزجار و محکومیت این اقدام از سوی جهان اسلام شد.

این مرجع تقلید شیعیان بر لزوم گسترش همکاری های بین المللی به ویژه با همسایگان و کشورهای اسلامی تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، ظریف در حاشیه این دیدارها در جمع خبرنگاران گفت: «هدف از این سفر، دیدار با مراجع تقلید و تشریح دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری به عراق و سایر تحولات صحنه دیپلماسی است.»

او با تاکید بر اینکه در سفر هیات ایرانی به عراق گره‌های چند دهه ای در روابط 2 کشور باز شد، گفت: «لایروبی اروند، رایگان شدن ویزا برای زائران و همچنین ایجاد راه آهن میان شلمچه و بصره از جمله طرح هایی است که سال هاست میان 2 کشور مطرح بوده و در این سفر نهایی شد.»

وزیر امور خارجه ادامه داد: «لایروبی کارون 31 سال است که بلاتکلیف مانده بود که در این سفر نهایی شد و بسیار خوشحال هستیم که به لطف خدا و تلاش و حمایت های همه این سفر برگزار و دارای دستاوردهای بسیار خوبی بود.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی عالی رتبه، دوشنبه هفته گذشته به کشور عراق سفر کرد. ایشان در جریان این سفر ضمن زیارت عتبات عالیات، دیدارهای مهمی نیز با مقام های این کشور داشت.

ظریف با اشاره به آخرین روند بررسی لوایح کنوانسیون بین المللی FATF گفت: «دو کنوانسیون در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دستور کار است و به طور قطع این مجمع بر اساس مصالح کشور در مورد این لوایح تصمیم گیری می‌کند.»

به گزارش ایسنا ظریف می گوید که سفر به قم برای ارائه گزارش است و ربطی به موضوع FATF ندارد.

وزیر امور خارجه در سفر یک روزه به قم علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه(س) با تنی چند از مراجع تقلید دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

حضور در جلسه شورای اداری قم از دیگر برنامه‌های ظریف به این استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار