سید جواد هاشمی در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان به ریاست پوران درخشنده تشکیل شد

تهران (پانا) - سید جواد هاشمی از تاسیس مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران باحضور فعالان سینمای کودک و نوجوان خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۲۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان به ریاست پوران درخشنده تشکیل شد

سید جواد هاشمی کارگردان و بازیگر سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اعلام این خبر گفت: مجمع عمومی این مرکز با حضور بیش از 50 نفر از اعضای پیوسته در خانه سینما برگزار شد و با تصویب اساسنامه پیشنهادی هیئت مؤسس، مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران رسما تاسیس و کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: پس از اعلام موجودیت مرکز توسعه، بلافاصله نخستین مجمع عمومی این مرکز تشکیل و با برگزاری انتخابات، نادره ترکمانی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، سیدجواد هاشمی، بیژن بیرنگ، حسن آقاکریمی، داریوش بابائیان با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی انتخاب و وحید گلستان و نادر یغمائیان نیز به عنوان اعضای علی‌البدل آن انتخاب شدند. همچنین امیر مشهدی عباس و علی نوری اسکوئی به عنوان بازرس اصلی و علی البدل مرکز توسعه برگزیده شدند.

کارگردان فیلم «آهوی پیشونی سفید» گفت: در نخستین جلسه شورای مرکزی «مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران» که روز 25 اسفند 1397 با حضور همه‌ اعضای شورای مرکزی و بازرس مرکز توسعه تشکیل شد، پوران درخشنده به عنوان رئیس مرکز توسعه برگزیده شد و حسن آقاکریمی نایب رئیس و داریوش بابائیان به عنوان خزانه‌دار مرکز توسعه شدند و من هم به عنوان سخنگو انتخاب شدم.

به گفته این فیلمساز سینمای کودک، مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران که فیلمنامه نویسان، کارگردانان، تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان حوزه سینمای کودک و نوجوان ایران اعضای پیوسته آن هستند، تشکیلاتی غیردولتی است که تلاش مستمر و همه‌جانبه برای اعتلای سینمای کودک و نوجوان ایران را به عنوان هدف اصلی خود برگزیده است. او گفت: ما امیدواریم تاسیس این مرکز گام بلندی در توسعه سینمای کودک باشد تا انشاءالله فرزندان این مرز وبوم با علاقه مصرف‌کننده محصولات سینمایی خودمان باشند.

هاشمی افزود: در موقعیت حساس فعلی که انواع محصولات خارجی در دسترس کودکان و نوجوانان ما قرار دارند باید بتوانیم با تولید محصولات خوب سینمایی که برگرفته از عقاید و ارزش‌های خودمان باشد کودکان و نوجوانان‌مان را پای فیلم‌های ایرانی بنشانیم.

او درباره نخستیم ماموریت این تشکل هم گفت: اعضای هیئت مؤسس مرکز توسعه، خانم‌ها بیتا منصوری و نادره ترکمانی و آقایان ایرج طهماسب، حسن آقاکریمی، وحید گلستان، علی عبدالعلی‌زاده، رهبر قنبری، غلامرضا آزادی و وحید نیکخواه آزاد بودند که اساسنامه پیشنهادی مرکز توسعه را تدوین و به مجمع عمومی مؤسسان ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار